25. listopadu 2021 –– architektura –– Ondřej Krynek
V roce 2002 byl v srdci amerického města Los Angeles otevřen obchod Apple The Grove. Kvádr s hliníkovou fasádou a svítícím logem se nyní proměnil pod taktovkou dvorního architekta značky Normana Fostera a jeho britského ateliéru Foster + Partners. Obchod se otevřel velkou prosklenou fasádou a zrcadlovým stropem.
Po 11 letech byl čas na změnu. Apple The Grove je pořád stejnou budovou, která nebyla nijak rozšířena, ale zásadně přestavěna podle aktuálního trendu následovaného všemi novými obchody Apple. The Grove je slavný nákupní komplex pod širým nebem, kde jsou zastoupeny nejprestižnější značky a řadí se navíc mezi neoblíbenější turistické cíle mezi zábavními centry v USA.
Obchod prošel razantní změnou, která je výsledkem spolupráce designérů z Apple a architekty z Foster + Partners. Dramatickou změnou je odstranění hliníkové fasády, která zásadně definovala hmotu a odkazovala na známý tehdejší design zařízení Apple. Proti tomu je nová fasáda celá prosklená a více láká svou monumentálností k návštěvě. Hlavní dominantou jsou posuvné dveře o velikosti 960 na 305 centimetrů.
Interiéru dominuje lesklý zrcadlový strop, který prostor opticky zvětšuje. Zásadní jsou vysázené živé zelené stromy i otevřený prostor posetý dvaceti velkými dřevěnými stoly s produkty. Příjemným prvkem je hra se světlem, kde se sluneční paprsky dostávají do interiéru po stranách a svící na kamenné obložení stěn.
Čtěte související článek na DesignMag.cz
Foster navrhl obchod Apple Central World se střechou ve tvaru stromu
Čtěte další články na téma Apple a obchod
Foto a zdroj: Foster + Partners