13. ledna 2023 –– architektura –– Ondřej Krynek
V pražských Holešovicích začala velká modernizace části vlakové trati vedoucí z Masarykova nádraží na Letiště Václava Havla. Celá současná trať bude v délce 1,3 kilometrů zdvoukolejněna, přestavěno a výrazně modernizováno bude Nádraží Bubny a vznikne zcela nová stanice Praha Výstaviště. Projekt, který z 85 procent financuje Evropská unie přinese rychlejší a komfortnější vlakové spojení s letištěm a následně Kladnem.
„Stanice Praha-Bubny se posune do nové polohy blíž k Negrelliho viaduktu a nabídne přímý přestup na metro C. Její podoba se bude postupem času měnit. V první fázi, kdy bude jedinou budovou v území, se na její střeše vybuduje travnatá odpočinková plocha, která umožní lidem výhled na město a měnící se Holešovice. V další etapě prací vznikne spolu s výstavbou nové čtvrti přímo nad nádražím administrativní budova. V nádražních vestibulech se budou nacházet komerční prostory, které využijí také obyvatelé budoucí nové čtvrti Bubny – Zátory. Modernizovaná trať do nové zastávky Praha – Výstaviště povede z větší části po estakádě. Samotná zastávka vznikne na okraji Stromovky. Nedaleká lávka přes železniční trať zlepší propojení tohoto oblíbeného parku s Letnou,“ uvádí Správa železnic.
„Úsek po novou zastávku Praha-Výstaviště přímo navazuje na už zrekonstruovaný Negrelliho viadukt. Určitým protikladem k této historické stavbě se stane moderní stanice Praha-Bubny se třemi nástupišti a čtyřmi kolejemi. Z hlediska bezpečnosti je důležitá náhrada frekventovaného přejezdu v Bubenské ulici železniční estakádou, stejně jako zvýšení mostní konstrukce v ulici Dukelských hrdinů,“ doplňuje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Čtěte související článek na DesignMag.cz
Správa železnic odhalila finální podobu dopravního terminálu Dlouhá Míle v Praze
Čtěte další články na téma Praha a nádraží
Foto a zdroj: SŽDC