7. února 2023 –– architektura –– Ondřej Krynek
Před necelými dvěma roky byla představena koncepční studie, která řešila neutěšenou podobu terminálu Černý Most, jenž propojuje stanici metra s autobusovou dopravou městských a příměstských linek i parkovištěm pro osobní automobily. Praha nyní schválila finální podobu, která v několika krocích promění celý terminál na modernější a komfortnější. Chybět nebude nová zeleň.
„Pražané ze sídlišť si zaslouží mít okolo sebe moderní a pěkné prostředí. Je ostudou, že se tomu dřív nikdo nevěnoval. Terminál Černý Most denně využívají desítky tisíc lidí, kterým toto prostředí ani trochu nevyhovuje. My z něj naopak plánujeme udělat výkladní skříň celé oblasti. Cílem koncepční studie je navrhnout nejvhodnější dlouhodobé řešení autobusového terminálu, které v horizontu 10 let nahradí současný stav. Studie nabízí to nejlepší pojetí předprostoru terminálu včetně bezprostředních návazností a návrhu zástavby,“ řekl Zdeněk Hřib, toho času primátor hlavního města Prahy.
„Koncepční studie řeší primárně nedostatky současného stavu (jako je špatně odvodněná mostní konstrukce, degradující materiál, neustálé znečišťování a špatně zastřešené autobusové nástupiště) a navrhuje nové řešení, které bude tvořeno jednodušším a pro uživatele přehlednějším prostorem. Cílem rekonstrukce je vytvořit atraktivní místo s náměstím, obchody, stromy a dopravním terminálem, které bude příjemné pro obyvatele sídliště, přestupující, nebo také návštěvníky obchodních center v blízkosti terminálu,“ doplňuje Institut plánování a rozvoje Hlavního města Prahy.
Na dlouho očekávanou rekonstrukci si však 15 000 místních a celkově 50 000 cestujících denně bude muset ještě počkat. V nejbližší době čeká terminál řada drobnějších kroků, které prodlouží životnost současného stavu. Velká modernizace má začít přibližně za 10 let. Jak dlouho by měla přestavba, ke které se v uplynulé době vyjadřovala i veřejnost, trvat zatím není zřejmé.
Čtěte související článek na DesignMag.cz
Brno postaví nové hlavní nádraží podle návrhu nizozemských Benthem Crouwel
Čtěte další články na téma nádraží a Praha
Foto: Re:architekti
Zdroj: Institut plánování a rozvoje Hlavního města Prahy