18. února 2015 –– architektura –– Ondřej Krynek
Americký výrobce spotřební elektroniky Apple otevřel v čínském městě Hangzhou svůj vlastní vlajkový obchod Apple Store. Prodejna v městské části West Lake byla navržena světoznámým britským studiem Foster + Partners vedeným Normanem Fosterem, který nedávno navrhl také nové sídlo společnosti v Kalifornii.
Bylo jen otázko času, kdy se spolupráce společnosti Apple se studiem Foster + Partners rozroste. Prvotní výzvou pro největší architektonické studio na světě byl na zadání tehdy ještě Steve Jobse návrh nového sídla společnosti Apple, které v Kalifornii právě vyrůstá. Cit pro detail, funkci a luxusní zpracování vyústil poprvé v Číně v nový Apple Store, tedy jednu z prodejen elektroniky a příslušenství právě Apple.
Cílem bylo v porozumění místního kontextu s filozofií jednoduchosti navrhnout typický, přesto originální obchod velkých rozměrů. Do bloku budov jako kdyby byla vpravena skleněná kostka. Fasáda z vertikálních skleněných bloků skrývá minimalizovaný, optimalizovaný a v noci dramaticky osvícený interiér o dvou podlažích. První podlaží tvoří 12 metrů dlouhý extra tenký přístřešek. Použito bylo množství technických i architektonických inovací, nejkvalitnější materiály a sklo na dvojici impozantních schodišť. Vybavením jsou tradiční dřevěné stoly s vystavenou technikou.
Čtěte další články na téma Apple a Norman Foster
Foto: Nigel Young
Zdroj: Foster + Partners