15. dubna 2020 –– architektura –– Ondřej Krynek
Už mezi roky 2023 a 2024 by se mohli první cestující svézt v nové plánované lanovce, která má spojit Dejvice se Zoo a vést až do Bohnic. Lanovka již dostala finální podobu. Výstavba by měla trvat přibližně rok a po dokončení zde má jezdit každou minutu kabinka, která sveze až 35 cestujících.
„Nástupní stanice na Podbabě u společného přestupního terminálu s vlaky, autobusy a tramvajemi, překonání Vltavy a čistírny odpadních vod vzduchem za pomoci dvou pilířů, zastávka u Zoologické zahrady a stoupání do Bohnic k přestupnímu terminálu Krakov. To je podle studie, kterou na základě zadání hlavního města připravila organizace ROPID, nejlepší a nejrychleji realizovatelná varianta spojení Prahy 8, Zoologické zahrady a Prahy 6. Její součástí by mohlo být i uvažované parkoviště P+R na Podbabě,“ uvádí zástupci Ropidu.
„Doba jízdy 7 minut, interval 60 sekund a přepravní kapacita 2-4 tisíce osob za hodinu dle provozního režimu. Takto navržená kapacita zahrnuje i potřebnou rezervu pro sezónní i jiné výkyvy v poptávce a pro budoucí růst počtu cestujících. Takové jsou základní parametry připravované lanové dráhy. Trasa vede záměrně mimo území Zoologické zahrady, aby lanovka nekřížila její území, ale je dost blízko, aby mohla přivést cestující přímo k plánovanému novému vstupu do areálu. Díky tomu by se vyřešil problém s přetěžovanou autobusovou linkou 112 i nedostatkem parkovacích míst kolem ZOO. Zároveň nevede navržená trasa přes žádný z obytných domů,“ dodávají s tím, že výstavba by měla stát maximálně 1,5 miliardy korun.
Čtěte další články na téma lanovka
Foto a zdroj: Ropid