15. července 2020 –– architektura –– Ondřej Krynek
Pražské zastupitelstvo schválilo nedávno představený plán výstavby nové lanovky, která propoji Podbabu s Trojou a Bohnicemi. Finální návrh ukazuje upravené stanice v minimalistickém designu, upřesňuje délku lanovky přes Vltavu na 2 500 metrů a převýšení na 100 metrů. Běžná kpacita moderních bezbariérových kabin bude 2 000 osob.
„Jedná se o městskou lanovou dráhu se dvěma koncovými a jednou mezilehlou stanicí, která spojí stávající zastávku tramvají, autobusů a železnice v Podbabě se sídlištěm Bohnice přes lokalitu Podhoří v městské části Praha – Troja. Umožní jak spojení Prahy 6 a Prahy 8, tak i dopravní obsluhu rekreační zóny v oblasti pravého břehu Vltavy, a také areálu ZOO Praha. Plně bezbariérový dopravní systém předpokládá kabiny o kapacitě 35 cestujících, které pojedou v intervalu 1 minuty. Přepravní kapacita bude nastavena na 2 000 osob za hodinu v jednom směru, což odpovídá jedné lince tramvajové v intervalu 4 minuty. Technicky bude možné přepravit až 6 000 osob za hodinu,“ uvádí náměstek pro dopravu Adam Scheinherr.
„Pracujeme i na tramvajové trati, pro ni ale budeme potřebovat postavit nový most přes Vltavu a také skoro kilometrový ražený tunel ve skále nahoru do Bohnic. Hledali jsme proto rychlejší řešení, jak Prahu 6, Troju a Prahu 8 propojit. Lanovku postavíme Pražanům už do pěti let. Je to další krok k lepší a modernější MHD. Inspirovali jsme se třeba lanovkou v německém Koblenz, portugalském Portu nebo ve francouzském Brestu. Lanovka odveze stejné množství lidí jako jedna páteřní tramvajová linka, bude čtyřikrát levnější a po dokončení tramvajové trati zůstane jako alternativa. Jsem moc rád, že důležitosti tohoto spojení rozumí také Zastupitelstvo,“ doplňuje Scheinherr.
Čtěte související článek na DesignMag.cz
Praha plánuje novou lanovku spojující Dejvice se Zoo a Bohnicemi
Čtěte další články na téma Praha a lanovka
Foto a zdroj: Magistrát hlavního města Prahy