10. srpna 2020 –– architektura –– Ondřej Krynek
Britský architekt Norman Foster se svým ateliérem navrhl další z obchodů značky Apple. Tentokrát v thajském Bangkoku. Druhý největší obchod v zemi má kruhový půdorys a dvě podlaží. Středem obchodu prorůstá pomyslný strom, jehož koruna tvoří střechu. Fasáda je samozřejmě skleněná a prohnutá.
Dvorní architekt Applu Norman Foster se svým ateliérem Foster + Partners navrhoval nový obchod do známé a hojně navštěvované čtvrti Ratchaprasong, kde musel obchod mezi ostatními zářit, ale přesto být postaven v typickém duchu z jednotných materiálů pro obchody Apple. Prim tu opět hraje zaoblené sklo, dřevo, kámen a nerezová ocel.
I přes svou výšku má obchod pouze dvě podlaží. Strom rostoucí uprostřed objektu okolo sebe nechává obtáčet schodiště z nerezových stupňů s proskleným zábradlím. Strop prvního patra je světlý, ale ve druhém patře je zcela přiznán dřevěný podhled. Fasáda je složena ze zaobleného skla, díky čemuž se hezky propojuje budova s okolní zelení a navíc efektně září do okolí.
Čtěte další články na téma obchod
Foto a zdroj: Apple