1. března 2021 –– architektura –– Ondřej Krynek
Na elektrické automobily zaměřená automobilka Polestar má v čínském městě Chengdu nový výrobní závod spojený s návštěvnickým a zákaznickým centrem. Budovu se zprohýbanou fasádou ze skla a černé organické hmoty navrhl norský architektonický ateliér Snøhetta. Zaujme nejen řešením exteriéru, ale i přístupem a interiérem.
Snøhetta začala navrhovat novou čínskou pobočku Polestaru už v roce 2016 a hlavním cílem bylo vytvořit ekologicky šetrnou budovu, která by pod jednu střechu zaštítila vše pro automobilku nezbytné. Před továrnou najdeme zelené nádvoří s vysázenými stromy a přístřeškem pro kola. Do nádvoří vystupuje objekt jako několikrát prohnutá stavba s mohutným prosklením kontrastující s lesklou černou hmotou z černých latí.
Organické tvary prostupují i dále dovnitř a to prostřednictvím zeleného proskleného nádvoří a mnoha dalších prvků. Interiér je z části dvoupatrový, přičemž druhé podlaží je řešeno formou monstrózních balkónů nechávající vstupní prostor otevřený. Cílem bylo navrhnout otevřenou architekturu pro všechny pozice od designerů až po pracovníky ve výrobě.
Závod nabízí prodejní zákaznický prostor, rozsáhlé návštěvnické a prezentační centrum, kanceláře pobočky a samozřejmě výrobní linky. Výrobní část je mimo umělého osvětlení maximálně osvětlena denním světlem pro lepší pracovní podmínky, lepší interakci mezi pracovníky a spolupráci mezi obory.
Čtěte související článek na DesignMag.cz
Polestar 1 je první elektrický model nové automobilky založené Volvem
Čtěte další články na téma Polestar a Snøhetta
Foto a zdroj: Snøhetta