29. října 2009 –– interiér –– Martina Havlíčková
Na letošním veletrhu Designblok 09 byla představena čerstvá kolekce nábytku pod novou značkou Merrygorando. Tato značka zahrnuje nejen nábytek pro mladou a střední generaci, ale svým řešením nabízí i alternativu pro milovníky individuálních interiérů. Autoři představili vkusný nábytek s čistými proporcemi dostupný všem.
Kolekci značky Merrygorando představili dva mladí designéři. První Radovan Mačák, studoval Estetické gymnázium, poté studoval v USA a v Taiwanu, dnes pracuje v Praze pro českou designérskou společnost De fakto. Druhý Oto Fiřt, studovaný restaurátor se věnoval filmové produkci, posléze se začal věnovat designu. Nyní se zaměřuje hlavně řešením osvětlení v interiéru.
Název Merrygorando pochází z japonštiny. Vznikl z anglického Merry go round, což je označení pro starý kolotoč na němž jede Marry a další zvířátka jako koníci, králíčci, pudlíci a další. Tyto symboly připomínají dětskou nostalgii, čas fantazie a tvořivosti. Nábytek má být stejně hravý, je ve všech variantách variabilní s výrazně rovnými i šikmými liniemi.
Jeho předností je lehké skládání nábytku do sebe a několik specifických barev jakorůžová, limetková, šedá, bílá či antracitová, které dodají interiéru dominanci. Nábytek je vytvořen z materiálu šetrného k životnímu prostředí. Korpus je vyroben z polystyrenové drtě a sedací nábytek je potažen koženkou. Nábytek je tak velmi lehký, snadno udržovatelný, jeho linie i zpracování je stále upravené a čisté.
V nově představené kolekci dominuje sedací nábytek. Hlavním zástupcem je z více částí složená sedačka SuMo, která se lehce přizpůsobí každému interiéru. K pohovce nejlépe padnou lenošivá měkká křesílka Mamma Son. Obývací pokoj jednoho stylu dotvoří komoda Fresh Air s výřezy na knihy, kterou je možno dál napojovat. Vše může dokrášlit element stolu Wasai, jehož kombinováním vznikne atypický či zcela běžný stůl. Do jeho otvorů pak hladce zapadne dynamická židle Buddy.
Oba designéři chtěli při celkovém řešení interiéru třeba zohlednit nejen možnosti prostoru, ale i individualitu majitelů. „Chceme oslovit všechny mladé lidi, kteří si chtějí zařizovat interiér svých bytů v moderním, lehkém a nápaditém stylu, za přijatelné ceny,“ říká zakladatel značky Radovan Mačák. „Originální, designový a přitom hravý nábytek, nemusí být mladým lidem nedostupný,“ dodává.
Foto a zdroj: Merrygorando