17. dubna 2022 –– interiér –– Ondřej Krynek
Reality jsou celosvětově zlatý důl a proto je s podivem, že jen velmi málo prodejců nebo developerů investuje do reprezentativních prostor. Vzorovým příkladem, jak je možné prodávat reality je komunikační salónek od japonského studia Nendo pro stavitelé domů Sekisui House. Pro potencionální zájemce navrhli zelenou spirálu s posezením, prezentačním prostorem i ukázkou vzorků.
„Salonek nabízí neformální konzultace o bydlení u šálku kávy a pravidelně se zde konají různé semináře, workshopy, výstavy umění a další obsah, který vede k naplněnému životnímu stylu. Salonek je také vybaven funkcí otevřeného designového studia, které návštěvníkům pomáhá cítit se s architekty lépe,“ uvádí Oki Sato, který je šéfdesignérem japonského designérského studia Nendo.
„Aby byl prostor dostatečně variabilní, aby se do něj vešly nejrůznější obsahy, a zároveň dostatečně otevřený, aby rozptýlil pocit neklidu, který pramení z uzavřených prostor, byly v rámci návrhu použity skleněné dveře. Ty vnášejí pocit otevřenosti tím, že propouštějí přirozené světlo a zeleň zvenčí, a zároveň si zachovávají funkční roli předělu mezi interiérem a exteriérem,“ dodává.
Designéři jeho studia uspořádali 200 skleněných rámů do tvaru spirály tak, aby rozdělili velký prostor na menší intimnější celky. Zajímavostí je řešení rámů, které nabízí díky kolejnicím uchytit do jakéhokoliv místa háčky nebo police a umístit sem vzorky materiálů. Nechybí stropní žaluzie ani uzavřené prostory pro kanceláře či uzavřenou prezentaci.
Čtěte související článek na DesignMag.cz
Nendo navrhlo samoobslužné pouliční obchody s nadbytečným ovocem a zeleninou
Čtěte další články na téma Japonsko a Nendo
Foto: Takumi Ota
Zdroj: Nendo