24. května 2010 –– interiér –– Ondřej Krynek
Čím dál populárnější japonský designér Tokujin Yoshioka navrhl pro italskou značku Kartell kolekci průhledného nábytku Invisibles. Neviditelné kusy jsou vyrobeny z masivního speciálního plastu a všech sedm druhů nábytku dostalo jednotný hranatý tvar. Poprvé byl nábytek vystaven v Miláně v Kartell Gallery, kde sám designér vytvořil sněžnou instalaci Snowflake z 50 tisíc průhledných tyčí.
U příležitosti uplynulého milánského týdne designu a také k příležitosti vynalezení transparentnosti v nábytku, představila italská značka Kartell, proslulá především svým designovým plastovým nábytkem, novou kolekci průhledného nábytku Invisibles, kterou navrhl japonský dnes už světoznámý designér Tokujin Yoshioka. Ten se dostal do podvědomí svým jednoduše ohromujícím a přesto čistým japonským designem pro značky jako Moroso, Cassina, Driade, Vitra a další.
Nová poetická a silně výrazová kolekce, vytvořená stejně jako v módě výhradně pro tuto příležitost jako vysoká křejčovina, si zakládá na lehkosti díky maximální průsvitnosti materiálu a jednoduchosti tvarů. Stůl, pohovka, křeslo, trojice stolků a stolů i dvojice laviček jsou čistě geometricky ostré a na živo působí fantastickým až kosmickým dojmem výstředního uměleckého díla.
„V posledních několika letech jsem přemýšlel o designu, který by zahrnoval přírodní jevy a neviditelné prvky, jako jsou smysly, vítr a světlo. Speciální kolekce Invisibles od Kartell dává pocit sezení ve vzduchu. Současně je zde odstraněn samotný objekt a vytváříme tak krajinu sedící a plovoucí ve vzduchu. Je to jako kdyby fyzické přítomnosti objektu byly vyhnané ze svých domovů a dávaly život plovoucímu scénáři. Dokonce i samotná instalace dává návštěvníkům pocit, že mimořádné vstupují do neskutečného světa,“ vysvětluje Tokujin Yoshioka.
Tokujin Yoshioka totiž do milánské Kartell Gallery připravil instalaci Snowflake, která provázela uvedení jeho nové kolekce nábytku. Instalace je složená z 50 000 průhledných plastových tyčí, jejíchž složení vytvářelo fantastický dojem zmrzlého sněhu. Cílem bylo vytvořit místo kde má lehkost a pevnost harmonicky zápasit ve své rovnováze.
Foto a zdroj: Kartell a Tokujin Yoshioka