23. listopadu 2011 –– interiér –– Ondřej Krynek
Fast food restaurace McDonald’s ve Francii mění kompletně svůj interiér, který bude postupem času jednotný ve všech jejich provozovnách v zemi. Zatímco celá značka se snaží zaměřit především na mládež, interiér bude nově orientován na celé rodiny s dětmi. Tomu také odpovídá atmosféra, kterou designér Patrick Norguet navozuje domácké prostředí.
Patrick Norguet je významný francouzský designér, který zaměřuje především na produktový design a nábytek. Za sebou má navrhování pro významné značky jako Cappellini, Fasem, Bernhardt, Modus, Thonet, Artifort, Poltrona Frau či Lancel. V dubnu 2011 byl navíc poprvé v Miláně představen jeho soubor nápojového skla tvořený pro české sklárny Květná.
Právě Norgueta si vybralo francouzské zastoupení americké společnosti McDonald’s, která v řadě zemí funguje jako frenčíza, čili pod touto značkou ji provozují v daných zemích jiné společnosti. McDonald’s však nemá přesně daný styl svých restaurací a tak v každé zemi si svůj styl může provozovatel zvolit svůj, což byla pro designéra výzva už kvůli rozsahu a všem sociologickým omezením. Za úkol měl navrhnout jednotný styl pro všechny restaurace po Francii a rozhodl se vrátit se k prvotní myšlence značky, k rodinnému fast foodu.
Hlavní ideou restaurací, z nichž první najdeme ve Villefranche-de-Lauragais asi 40 kilometrů od Toulouse, je metafora rodiny a jejího rozvoje jako podobnost stromu a jeho vývoje prostřednictvím větví. Strom je vytvořen jako policový systém z břízové překližky a jeho větve následně tvoří oddělovací stěny z čtverců a obdélníků přírodních hřejivých barev. Toto řešení nabízí několik možností jak v restauraci jíst a trávit čas a to i s dětmi. Velkou novinkou je integrování dotykových objednávacích panelů do pultů, kde byli běžně zákazníci zvyklí objednávat u obsluhy. Zaplatit mohou nově kartou a počkat s lístkem u vybraného stolku na přinesené jídlo.
Na restauraci je zajímavá především navozená atmosféra použitím klasické bílé s doplňkovými veselými barvami i odhalení dalších materiálů jako překližka, beton či plech. Nápadité je vytvoření samostatných koutů v různých provedeních, které nabídnou různým zákazníkům rozdílné typy úkrytu a pohody při konzumaci. Samozřejmě Patrick Norguet do interiéru nechává umístit i svoje výrobky jako vysokou barovou židli Still, kterou navrhl pro italskou značku Lapalma nebo speciálně pro restaurace navrženou keramickou dlažbu.
Čtěte všechny články na téma restaurace a Francie
Foto a zdroj: Patrick Norguet