11. září 2012 –– interiér –– Ondřej Krynek
Britský designér Christopher Jenner se po cestě vlakem Eurostar z Londýna do Paříže rozhodl, že navrhne pro cestující nový interiér, který podle něj tyto vlaky žalostně potřebují. Nevydal se cestou nerealizovatelného futurismu nebo předražené moderny, ale vsadil na retro klasiku skloubenou s moderními technologiemi.
Christopher Jenner se narodil v Jihoafrické republice, procestoval svět a usadil se ve Velké Británii, kde založil své vlastní studio, které zkoumá vztah mezi značkou a designem. Tento přístup se mu vyplatil. Do klína mu spadly velké zakázky na design interiérů světoznámých parfumerií značky Diptyque Paris. Sice jde o přehnaně zdobené interiéry, ale s aplikací mnoha různých materiálů do takových detailů, že zde je potřeba projevit velké uznání.
Pokud si připomeneme i další Jennerovy projekty, je potřeba zmínit letošní instalaci na designérském veletrhu v Miláně, kde představil Skleněný dům plný zrcadel a světel. Zajímavý a užitečný je i jeho projekt Kyslík pro letiště, který je sestaven z kovových slunečníků, z nichž rostou plazivé rostliny a vytváří zelený les produkující čerstvý vzduch. Novinkou je však jeho další cestovatelský postřeh, a to návrh redesignu interiérů vlaků Eurostar, které jezdí po celé Evropě.
Jenner navrhl vagón, jehož interiér by byl vykládán dřevem a vybaven bílými sedačkami pro jednu osobu. Ty by měly podobu ušáků či spíše schránek, poskytujících cestujícímu intimnější a pohodlnější prostředí. Žluté polstrování by bylo prošívané a spolu se zdobením sedadel, lištami, klikami a tlačítky by evokovalo styl začátku minulého století. Při dlouhé cestě byste si mohli ze sedačky vytáhnout podnožku a podívat se na film v televizi zabudované do sedačky před vámi. Zlatým hřebem jsou velká okna, která dovnitř vagónů přinášející dostatek denního světla.
Čtěte všechny články na téma interiér a vlak
Foto a zdroj: Christopher Jenner