28. července 2015 –– interiér –– Ondřej Krynek
V japonském městě Nagasaki byla otevřena vlajková prodejna místního předního výrobce keramiky Hasami, která má ve stejnojmenné prefektuře tradici do počátku 17. století. Interiérový designér Yusuke Seki pokryl obchod 25 000 kusy výrobky, z nichž sestavil pódium, po kterém je možno bez obav chodit.
Yusuke Seki dostal za úkol přepracovat současný obchod, kde se z prostoru pokoušel vytěžit maximum. Při zachování architektonických dispozic se pokusil zaměřit na dědictví prefektury Hasami a stejnojmenného keramického závodu. Podlahu proto pokryl pódiem z 25 000 vyřazených kusů misek, šálků a talířů ze zdejších výroben. Do těchto kusů byl nalit po okraj beton a jednotlivé kusy byly poskládány jako centrální platforma.
Na pódium je možné umístit také některý z nových kusů minimalistického dřevěného nábytku, který sem Seki navrhl. V čistém bílém prostoru zde kontrastuje keramika se dřevem, pálenými cihlami sloužícími jako schody na pódium a ukázkou produktů, které jsou na prezentačním nábytku vystaveny.
Čtěte další články na téma obchod a interiér
Foto a zdroj: Yusuke Seki