17. března 2009 –– interiér –– Daria Esíčková
Interiérový design, který zvolila nizozemská společnost Droog pro svou novou prodejnu v New Yorským SoHo boří veškeré normy klasické prodejny s designem. Studio se posunulo o krok vpřed díky své neobvykle zvolené architektuře, zboží a materiálům, které uvnitř můžeme vidět.
Společnost Droog byla založena v Amsterdamu v roce 1993 za účelem zpřehlednit mezinárodní design. „Spolupracujeme s designéry, umělci, architekty, výrobnami a klienty ve všech sférách designu. Vycházíme z mentalit, které jsou lidské bytosti blízké, jako jsou vzpomínky, příroda, nostalgie, opětovné použití a mistrovská práce. Naším cílem je vytvořit inovativní koncepty, které mění perspektivu, čímž chceme podstatně přispět k mezinárodní diskuzi o designu,“ představuje se studio Droog.
Na konci února otevřená prodejna v New Yorku patří k jejich největším. O interiér se postaral známý rotterdamský designér Jurgen Bey, který zvolil obydlený vzhled prostoru, jenž se blíží uměleckému studiu v němž všechny prvky společně korespondují a tento námět podporují.
Naprosto vše je v teto prodejně na prodej, dokonce i bytové zařízení, které může být vyrobeno v limitované edici a specificky přizpůsobeno na přání zákazníka. Přesně to byl první požadavek a záměr představitelů Droog studia. Prostor se musí v průběhu svého života neustále vyvíjet a obnovovat.
Kromě klasických kousků z bohatě zastoupené Droog kolekce, se může newyorský prostor pochlubit i modrým hojně členěným domem, vyrobeným z izolační pěny. Jeho stěny se skládají z odstranitelných kousků nábytku jakožto unikátních uměleckých děl. Jeho součástí je i magické modrého schodiště, které ale nikam nevede.
Foto a zdroj: Droog