4. srpna 2019 –– interiér –– Ondřej Krynek
Dvojice architektů David Neuhäusl a Matěj Hunal, kteří společně tvoří studio Neuhäusl Hunal, před několika měsíci dokončili interiér nové pražské restaurace The Eatery. Design interiéru je postaven na surových odhalených materiálech, absenci barevnosti a zářící kuchyni jako středobodu celého podniku.
„Racionální organizace všech provozů podporuje jejich přehlednost. Otevřená kuchyně je jádrem kompaktního prostoru restaurace bez tradičního baru. Vysoké sezení po obvodu kuchyně umožňuje pozorovat přípravu pokrmů a navázat kontakt s kuchaři. Poloprůhledná stěna měkce odděluje vinotéku a neformální šatnu,“ uvádí architekti, kteří interiér postavili na konceptu jídelna divadlem, kde architektura interiéru je scéna pro představení odehrávající se v kuchyni a poté i na talíři.
„Neobvyklé použití obvyklých materiálů jasně vymezuje jednotlivé funkce a dává vzniknout neortodoxním souvislostem. Odhalení nosných železobetonových konstrukcí definuje převažující přísný charakter, který podporuje pečlivě vybraný mobiliář a analogicky surový heraklit. Tyto dřevocementové desky bez povrchových úprav plní akustickou funkci a odkazují na kamenný obklad budovy. Obyčejné plotové tvarovky skládané na výšku tvoří mřížku neukončené polopříčky. S monochromatickou syrovostí prostoru pro hosty kontrastuje bílý keramický obklad a nerez gastronomických provozů podtržené minimální grafikou,“ dodávají.
Surovost materiálů a konstrukčních prvků jde na hranu na chodbě před toaletami, kde jsou záměrně nedokončené sádrokartonové příčky s barevnými graffiti malůvkami. Toalety jsou přísně černobíle minimalistické se světelnými podhledy. Se světlem si architekti pohráli i na jídelními stoly, kde jsou umístěny subtilní betonová svítidla, nad barem, kde jsou o něco málo masivnější a pak ve vinotéce, jejíž barevné paprsky prostupují ven a lákají zvědavce k nakouknutí.
Čtěte další články na téma restaurace
Foto: Studio Flusser
Zdroj: Neuhäusl Hunal