16. září 2009 –– interiér –– Jana Sedláčková
Patrick Cox nedávno otevřel svůj nový obchod s koženým zbožím, taškami a doplňky v Japonsku. Obchod se nachází v Tokiu, ve čtvrti Aoyama, jež je japonskou Mekkou módy. Interiér prodejny navrhl architekt Chikara Ohno ze studia Sinato.
Patrick Cox je tvůrce bot, u nichž se vtipně snoubí avantgardní a tradiční styl. Spolupracoval s Vivienne Westwood, Johnem Galliano, v jeho botách chodí mnohé známé osobnosti jako Madonna nebo David Beckham. Obzvlášť vydařené modely jsou zastoupeny ve sbírkách muzeí, například v londýnském Victora and Albert Museum.
Hlavní myšlenkou nového interiéru je dokonalé nasvícení zboží. Místnost má sice vysoké stropy, ale tento zdánlivý handicap Chikara Ohno vyřešil přiblížením světla k prodejním pultům. Tašky, peněženky a další sortiment Patricka Coxe jsou na válcových podstavcích vlastně jen položeny, nikoliv aranžovány. O veškerý efekt se stará důmyslný systém válcových ocelových závěsných svítidel a válcových podstavců stejného průměru, jako nad ním visící svítidlo.
Sofistikované osvětlení vytváří v místnosti zcela unikátní světelné podmínky – vlastně šero, které protínají světelné kužely zaměřující pozornost na vystavené zboží. Zákazníky nerozptyluje nic jiného – celý interiér je v bílé barvě, snad jen dlažba má trošku jiný odstín (patrně kvůli tomu, aby uchvácený zákazník rozeznal, kde je nahoře a kde dole). Hlavní účel prodejny – podat zboží v co nejlepším světle – byl tedy maximálně splněn. Snad jen příznivci ságy Star Trek mohou mít obavy, že kabelky budou co nevidět rozloženy na elementární částice a teleportovány.
Foto: Toshiyuki Yano
Zdroj: Sinato a Patrick Cox