31. srpna 2022 –– média –– Ondřej Krynek
Česká automobilka Škoda Auto představila nové logo a vizuální identitu, kterou mění po 11 letech. Radikální změnou je plánované častější použití slovního nápisu Škoda místo znaku, přičemž obě varianty prošly zásadní úpravou do nové digitální doby. V obou případech nápis opustil háček, který byl do nápisu integrován, nová je typografie a zcela nová je i barevnost.
„S naší novou firemní identitou posouváme vzhled celé značky na vyšší úroveň. Vyvíjí se nejen naše produktové portfolio, ale také naši zákazníci. A my to vnímáme jako ideální příležitost, jak značku přizpůsobit desetiletí transformace a upravit její vzhled potřebám a očekáváním zákazníků. Naše nová korporátní identita podtrhuje moderní a osobitý design a jasně ukazuje náš přístup, který je v první řadě digitální,“ uvedl Martin Jahn ze Škoda Auto.
„V marketingové komunikaci se bude klást výrazně větší důraz na nápis Škoda ve srovnání s firemním logem. Nová stylizace také využívá zcela jinou typografii, která pracuje se symetrií a kombinací oblých tvarů s hranami. Podle očekávání představovala největší výzvu integrace háčku, který reprezentuje důležitou součást českého historického dědictví značky Škoda. Háček nad písmenem S je nyní integrován do prvního písmene. Z průzkumů vyplynulo, že právě typografické logo je vhodnější z pohledu rozpoznatelnosti a identifikace,“ dodávají zástupci značky s tím, že prvním modelem opatřeným jen nápisem místo znakem je studie Škoda Vision 7S.
Čtěte související článek na DesignMag.cz
Škoda Auto představila studii Vision 7S se zcela novým designérským jazykem
Čtěte další články na téma auto
Foto a zdroj: Škoda Auto