1. září 2022 –– média –– Ondřej Krynek
Grafický designér Petr Skala, který tvoří pod značkou Skákala, získal prestižní cenu Red Dot Design Award v kategorii Brands & Communication Design za vizuální identitu hudebního festivalu Struny podzimu a doprovodného festivalu Prague Sounds. Hlavním motivem se stalo písmeno S, které rozvlnilo jako vlnění zvuku typografii pod ním. Výsledný dojem navozuje i vlnění vody.
„Nešlo jen o obligátní vizualizaci zvuku – leitmotivem celé kampaně je jak vlnění zvuku, tak vodní hladiny, protože jeden z festivalů se koná na Vltavě. Hlavním úkolem bylo přinést design systém pro efektivní odbavení dvou festivalů, tak aby komunikace byla po celou dobu vizuálně konzistentní,“ říká grafický designér Petr Skala.
„Od té doby, co jsem v Praze, jsem si přál vytvořit vizuál pro pražský hudební festival a v případě Strun podzimu respektive Prague Sounds se mi přání splnilo dvakrát – jeden byl s pětadvacetiletou historií a druhý zcela nový. A to byla velká výzva. Jsem velmi rád za důvěru Marka Vrabce a jeho týmu. Ve spojení s probíhající pandemií, kdy do posledních chvíle nebylo jisté, který z umělců přijede a jestli vůbec, vnímám Red Dot 2022 za Brand & Communication Design právě pro tento projekt jako odměnu pro všechny z nás, co se na projektu podíleli,“ dodává.
Čtěte související článek na DesignMag.cz
Sokol dostal silnou vizuální identitu od grafického studia Dynamo
Čtěte další články na téma grafika a média
Foto: Petr Skala
Zdroj: Struny podzimu