25. prosince 2009 –– média –– Pavel Dvořák
Je překvapivé zjištění, že v záplavě nových knih se ještě doposud žádná nevěnovala elitní části grafického designu, kterou jsou loga. O to je kniha 1000 Czech Logo 1989-2008 příjemnějším překvapením. Velmi vysoká úroveň je patrná již při běžném prolistování a z každé stránky je pak jasné, že stojí za to jí vidět.
Po klasických peripetiích s nakladateli u nás knížka vychází pokusně ve velmi malém nákladu 400 kusů a vydávají ji nakonec autoři sami. Jak název napovídá, jedná se o náhled na tvorbu log českých grafických designérů za posledních 20 let, tedy od revoluce až do dneška. Tato doba nebyla ovšem revoluční pouze politicky, ale v prostředí grafického designu proběhla jiná revoluce a to digitální, která je zde přehledně zmapovaná.
Knížka je ve svých 192 stranách téměř celá černobílá, což ovšem v oblasti logotvorby nevadí, naopak je to velké plus a je tak jasněji zřejmé, jak jednotlivá loga fungují. Pro výtvory, které jsou postaveny na barevné variantě je zde úvodních 12 stran v plné barvě. „Tato publikace chce být dokumentačním souhrnem své doby a zdrojem informací o autorech pro odbornou i širší veřejnost,“ říkají autoři Pavel Hrach a Rostislav Vaněk.
Oběma se po několikaletém úsilí a shánění podkladů od předních, ale i méně známých autorů uveřejněných log, podařilo tento projekt dotáhnout do zdárného cíle a patří jim za to velký dík! Knížku koupíte za 800 v síti knihkupectví Neoluxor, nebo pak v Praze přímo u nakladatele, kterým je Pavel Hrach.
Foto a zdroj: Pavel Hrach