10. ledna 2025 –– média –– Ondřej Krynek
Před více než 20 lety vytvořilo grafické studio Najbrt známého grafika Aleše Najbrta logo pro hlavní město Prhu. Od té doby se mnohé změnilo a vyvinulo a nová doba si zasloužila nejen aktualizaci loga, ale také novou ucelenou vizuální identitu. Chopilo se jí opět studio Nabrt, které logo decentně upravilo, vytvořilo vlastní typografii, ikony a celou vizuální identitu s řadou aplikací. Jestli jí bude Praha používat a v jaké míře ukáže až čas.
„Červená kostka, která je logem Prahy, je stále nadčasová a kvalitní. Po dvaceti letech od jejího vzniku nám ale chyběla komplexnější pravidla pro použití vizuálního stylu, s potřebou rozšíření užití pro všechny soudobé aplikace a také snahou posílit vizuální identitu, aby byla rozpoznatelná, jednotná a atraktivní. Je potřeba jít s dobou a město si revizi po dvou dekádách zaslouží. Nejdeme však cestou velkých a nákladných změn, ale pokračujeme v zažité tradici našeho dobře známého loga,“ říká Jana Berková ředitelka odboru médií a marketingu pražského magistrátu.
„Konkrétní změny vizuální identity spočívají především v posílení její jedinečnosti a rozpoznatelnosti. Rozšířila se hlavně o písmo, ilustrace nebo například piktogramy. Stanoveny také byly nové principy skládání jednotlivých prvků. Design systém byl vytvořen zcela nově na jednoduchém principu členění ploch vycházejícího z tvarosloví samotného loga, které zůstalo zachováno. Systém definuje dva základní principy layoutu, tedy pravidel pro správné umisťování textů, loga, volbu barevnosti a práci s ilustrací. Písmo Praha, na míru upravené od předního českého tvůrce písma Tomáše Brousila, je využíváno jako hlavní písmo pro sazbu většiny textů. Jedná se o moderní geometrický grotesk s širší proporcí znaků a detaily, které mu dodávají osobitý charakter,“ dodává k modernizaci magistrát.
Čtěte související článek na DesignMag.cz