26. února 2025 –– média –– Ondřej Krynek
Botanická zahrada Liberec je nejstarší městskou botnickou zahradou v České republice. její dosavadní logo sloužilo asi 25 let a bylo potřeba jej modernizovat. Soutěž o podobu nového loga a celé vizuální identity vyhrálo studio Sudetype ve spolupráci s architekty z ateliéru Mjölk. Výsledkem je jednoduché logo, nová typografie, nová vizuální identita včetně aplikací i orientační systém vycházející ze nosného prvku zkroucení.
„Tolik očekávané nové logo botanické zahrady tak tvoří písmeno B, které bylo pomocí myšlenky kroucení graficky zpracováno do rotace. Součástí identity zahrady jsou dva odstíny tyrkysové barvy, které harmonicky doplňují samotnou konstrukci expozičních skleníků v areálu liberecké botanické zahrady. Zahrada se bude i nadále prezentovat jako Botanická zahrada Liberec,
s možností používat zkrácenou verzi Botanická Liberec. Součástí vizuální identity je kromě logo manuálu, upomínkových předmětů a práce s tiskovinami mimo jiné také změna navigačního a informačního systému, který pro soutěž zpracovalo Sudetype společně se studiem Mjölk architekti,“ uvádí autoři nové identity.
„Rostlinstvo je pro nás fascinující říší roztodivných tvarů a barev v neustálém, byť někdy těžko postřehnutelném pohybu. Tento pohyb či růst je ale zachycen v samotných organických tvarech rostlin — např. v podobě kroucení. A právě tuto ‚stopu růstu‘ přenášíme ve zjednodušené grafické podobě rotace i do vizuálního stylu Botanické zahrady Liberec,“ řekl k návrhu Jiří Toman ze studia Sudetype, jejichž návrh bude postupně aplikován zahradou od února 2025.
Čtěte související článek na DesignMag.cz

Hlavní město Praha má aktualizovanou vizuální identitu a upravené logo od studia Najbrt
Čtěte další články na téma logo a Liberec
Foto a zdroj: Sudetype