5. července 2010 –– média –– Ondřej Krynek
Už pošestnácté připravilo Studio Najbrt vizuální styl pro Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary, který ve svém 45. pokračování trvá do 10. července. Letošní plakáty, billboardy, pozvánky, vstupenky i další materiály mají jednotnou černobílou podobu, která byla inspirována u amerických znělek z 30. let.
Letošní koncepce vizuálního stylu navazuje na loňské černobílé typografické řešení, které mělo podobu černého písma tištěného na celuloidové pásy, jenž byly posouvány a fotografovány k získání filmového dojmu. Autorem loňského vizuálu stejně jako letošního je Zuzana Lednická ze Studia Najbrt.
Tentokrát se autorka nechala volně inspirovat stylem znělek filmových společností 30. let. Vyrobeny byly skleněné desky několika výškových i šířkových formátů s vyraženou typografií těch nejzásadnějších údajů. Po naskládání na sebe několika takovýchto plátů vznikl působivý prostorový efekt, který po nasvícení a nafotografování tvořil drtivý základ plakátu, jenž byl doplněn jen o loga sponzorů.
„Oproti minulým letům byla letošní práce specifická, protože poprvé nevytváříme vizuál zcela odlišný. Zuzana Lednická se rozhodla vyjít ze základních principů grafiky loňského festivalu a rozvinout je jiným směrem. Společně s fotografem Václavem Jiráskem jsme připravili podklady pro plakáty, citylighty, billboardy a další tiskoviny 45. ročníku,“ popisuje několikaměsíční proces tvorby stylu Aleš Najbrt.
Letos jako i předchozí dva roky jsou filmy na festivalu uváděny jednou exkluzivní znělkou v níž účinkuje některá známá osobnost oceněná na předchozích ročnících. Letos je to John Malkovich, který se v minutu a půl trvající znělce navrací zpět do USA se svou soškou a je zpovídán taxikářem.
Čtěte samostatný článek 44. festivalový grafický design hledá filmový pocit
Foto a zdroj: Studio Najbrt a Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary