28. září 2010 –– média –– Tomáš Kubata
Hlavním tématem již stodvanáctého čísla prvního grafického časopisu Font jsou nyní Nemocnice. Mimo článků s tímto kontextem obsahuje dvouměsíčník také několik poutavých rozhovorů, například se studentkou VŠUP Anežkou Ciglerovou, která je zároveň autorkou netradiční obálky tohoto vydání. Naleznete zde i několik zajímavých reportáží a recenzí.
Tématem stodvanáctého čísla jsou Nemocnice – jejich historie, funkce i corporate identity. Logotypům těchto zařízení je opět věnována dvoustrana s odbornou kritikou. Můžete se dočíst o novém logotypu Fakultní nemocnice Brno, jehož autorem je Radovan Veselý a studio Vidi. Výraznou identitu si buduje i nově vzniklá oční klinika Uvea, vděčící za ní grafikovi Janu Šturcovi. Srdce základ života je název posledního článku podléhajícího tomuto oboru, který vás u srdce „grafického“ zajisté zahřeje.
Jistou dávku inspirace nabídnou rozhovory s osobami napříč celým spektrem grafického designu. Studentka ateliéru Písma a typografie VŠUP Aněžka Ciglerová prozradila, proč si vybrala právě tento obor a shrnula zážitky ze svých zahraničních stáží. Martin Tůma a Jakub Skokan z fotografického studia BoysPlayNice představili několik projektů ze svého portfolia.
Mladá výtvarnice Alžběta Skálová pro změnu povyprávěla o své knize Péťa Medánek. Dalšími jsou například výtvarník Jan Turnovec alias Tworbo nebo Ruben Pater – autor dynamické identity pro amsterdamské kulturní centrum de Balie. Nedílnou součástí Fontu jsou již tradičně reportáže, nyní zastoupené brněnským Bienále 2010, které hostí Moravská galerie do 24. října.
Zajímavá je také reportáž z vídeňské Kunsthalle nabízející výstavu s názvem Street and Studio od Basquiata po Séripop. Recenzí si tentokrát prošly novinky od společnosti Apple – Apple Mac Pro, iMac i nový Macbook. V rubrice krok za krokem zjistíte, jak postavit virtuální bránu z 16 000 půllitrů. Poslední strany jsou věnovány krátkým útržkům ze světa nejen grafického designu.
Foto a zdroj: Font