12. června 2011 –– média –– Tomáš Holý
V jednoduchosti je síla. Tímto heslem se zjevně inspirovala soukromá francouzská televize Canal+, která přišla s nápaditou reklamní kampaní. Její animované plakáty od agentury Euro RSCG lákají televizní diváky na premiéry posledních kino hitů jako Shutter Island, Alenka v říši divů, 2012, Avatar a další.
Kampaň využívá sílu barev a jednoduché grafiky. Ústředním motivem každého z plakátů je tak kreslený motiv odkazující k námětu filmu, v několika případech i ke starším snímkům hlavních představitelů.
Upoutávku na film Alenka v říši divů tvoří zajíc v černé kombinéze, na předních packách má místo prstů nůžky, které připomínají Johnnyho Deppa, který zazářil ve filmu Střihoruký Edward. Obdobně je na tom plakát na film Shutter Island s Leonardem Dicapriem. Ten je znázorněn v kazajce s poloviční tváří na přídi lodi, která tak symbolizuje v jeho kariéře neustále omílaný Titanic.
Neméně zajímavě působí maska se svatozáří z raket odkazující na film Iron Man 2, obrovská vlna, která se valí na velkou výletní loď s odkazem na katastrofický film 2012, spojení lidské a modré ruky odkazující na film Avatar prostřednictvím světoznámé malby Poslední soud na oltářní stěně v Sixtinské kapli od Michelangela nebo rozsekaná silueta Adolfa Hitlera jako upoutávka na film Hanebný pancharti ve stylu snímku Kill Bill.
Nápaditá kampaň tak díky své jednoduchosti a střídmosti využitého textu vyčnívá nad záplavou sexisticky podbízivých či přeplácaných reklam. Stejně tak plusové body získává netradiční reklama řetězce Monoprix. Rovněž jako u výrobků stejnojmenné značky, využívá Monoprix motiv pop artu. Zmíněné dva příklady jen potvrzují, že i reklama, která není a priori útočná a podbízivá, může být působivá a účinná, zároveň dokáže i pobavit.
Čtěte samostatný článek Pop art na obalech potravin Monoprix baví Francii