24. července 2008 –– média –– Ondřej Krynek

Do prodeje se dostává zbrusu nová kniha Package Design Now! věnovaná současnému obalovému designu. Přes čtyři sta stran věnovaných obalům nápojů, elektroniky, parfémů, šperků, jídla a dalším odvětvím zaujme především výbornými fotografiemi a tradičně poutavým zpracováním.

Německé nakladatelství Taschen vydalo novou publikaci věnovanou obalovému designu s názvem Package Design Now!, kterou připravila dvojice Gisela Kozak a Julius Wiederman čili známí autoři obdobných tématicky zaměřených publikací se slovíčkem Now! na konci.

Kniha je netradičně rozdělena na dvě části. První je s téměř osmdesáti stranami věnována netradičnímu úvodu, který nejen textem, ale i fotografiemi a nákresy,  popisuje studie a přípravu obalového designu pro produkty. Jsou zmíněny velké značky jako potraviny Marks & Spencer, kosmetiku Boots, návrhy obalů léků či je dopodrobna rozebrán japonský obalový design.

Druhá část, čili zbylých asi tři sta stran, je věnováno prezentaci pečlivě vybraných produktů vynikajících výjimečným designem. Do devíti kategorií jako nápoje, elektronika, jídlo, péče o domácnost, luxusní zboží, osobní péče, farmacie a další, se dostaly prostřednictvím vysoce kvalitních reklamních fotografií nám dobře známé produkty jako přehrávač  iPod, whiskey J&B, vodu Evian, zmrzliny Algida, prášky Ariel, parfém Burberry, pero Mont Blanc, pastilky Strepsils a stovky dalších našincům neznámých.

U každého výrobku samozřejmě najdeme jeho název, autora designu, materiál, případná ocenění, výrobní proces i klienta, pro kterého byl obal navržen. Na samotném závěru anglicky, francouzsky a německy psané knihy najdeme malý a velmi žádaný technický slovníček, který i příliš neznalému čtenáři objasní základní technické pojmy v oboru.

Publikace je určená všem obdivovatelům designu spotřebního zboží, kteří v ní najdou mnoho inspirace pro vlastní práci či objeví u nás neznámé produkty pozoruhodných tvarů.

Foto: Ondřej Lazar Krynek
Zdroj:
Taschen