30. listopadu 2011 –– média –– Tomáš Holý
Jak na sebe mohou mladí a takřka neznámí grafici strhnout pozornost? Těm nadaným stačí jen málo, při troše štěstí lze chytře využít své zájmy a vášně. Obdobným příkladem může být osmadvacetiletý italský grafický designér Frank Russo. Prosazuje se díky své zálibě v počítačových hrách, když na ty nejslavnější udělal plakáty do projektu Minimal Videogame Posters.
Ty nejen že hraje a dobře zná, ale rozhodl se jim věnovat část svého talentu. V letošním roce totiž připravil sérii plakátů s minimalistickým konceptem, ve kterém se snaží vystihnout hry, které patřily historicky mezi ty nejúspěšnější. V současnosti jich má již více než stovku.
Pestrobarevné plakáty mají co nejjednodušší grafiku, zachycující známé a profanované atributy daných her. Legendární Tomb Raider představuje naditý dekolt, Mortal Kombat kapky krve, Little Big Planet zip, The Legend of Zelda pixelová srdíčka, obdobně je na tom houbička tak typická pro Super Mario a pokračovat by se mohlo i dále.
„Naučil jsem se preferovat jednoduché myšlenky. Zkouším izolovat detail, který je co nejvíce identifikovatelný a preferovaný fanoušky, tak trochu jako kdybychom si představili nejzásadnější scénu vybraného filmu. Minimalismus je pro mě zároveň jistou výzvou: jak zahrnout celý ten svět a všechny emoce do jednoho obrázku,“ řekl mladý grafik a spoluzakladatel studia Tredueunozeta.
Přestože Russo je teprve na začátku své kariéry, již nyní na sebe svým konceptem více než dobře upozornil. Jeho prezentaci totiž představily na svých stránkách již mnohé časopisy o designu a grafice. V původním záměru bylo představit stovku videoher, ale díky zájmu nejen fanoušků počítačů jich má Russo na kontě 123.
Čtěte všechny články na téma hra, grafika a média
Foto a zdroj: Minimal Videogame Posters