16. prosince 2011 –– média –– Ondřej Krynek
U německého nakladatelství Hatje Cantz vychází nakousnutá kniha Apple Design, která monitoruje více než 200 příklady to nejlepší a nejzajímavější co kdy kalifornský Apple vyrobil. Na více jak pěti stech stranách se setkáváme s hlavními produkty posledních 15 let jako iMac, iPhone, iPad, iPod, na nichž můžeme srovnáváním prozkoumat nejen postupy navrhování, ale i vývoj.
Stylově samozřejmě nakousnutá je právě vyšlá kniha Apple Design, která na sebe nepoutá očekávaným velkým logem nakousnutého jablka, ale jednoduchostí ekologicky zeleného obalu. Samotná anglicky psaná kniha na 320 barevných stranách monitoruje působení designéra jménem Jonathan Ive, který je od roku 1997 zodpovědný za veškerý design produktů ve společnosti Apple.
Na více jak 200 příkladech je podrobně rozvinuta celá historie nové úspěšné éry značky Apple, založená na úspěšnosti produktů, které právě Ive se svým týmem přivedl na trh. Popularita osobních počítačů, hudebních přehrávačů, tabletů, mobilních telefonů i počítačového příslušenství s logem nakousnutého jablka je založena nejen na technologickém pokroku, ale taky jedinečnosti designu, který je srovnáváním, popisováním detailů i zaměřením se na detaily v knize podrobně rozebrán.
Nechybí ani analýzy, vysvětlování technologických postupů, výrobních řešení a systém výběru materiálů, který pomáhá vytvářet kult této technologické značky. Pro srovnání je zde uveden podobný úspěch německé značky Braun, kde za dob jejího věhlasu značky působil designér Dieter Rams. Anglicky psaná kniha Apple Design je v prodeji exkluzivně na e-shopu DesignBuy.cz za 990 českých korun.
Knihu Apple Design zakoupíte na DesignBuy.cz
Čtěte všechny články na téma Apple
Foto a zdroj: Hatje Cantz