26. července 2012 –– média –– Ondřej Krynek
Neodmyslitelnou součástí událostí jako jsou nadcházející letní olympijské hry Londýn 2012 je vizuální styl celé akce, který událost doprovází na všech představitelných místech. Základem letošní olympiády je sice nezvyklé logo, ale doprovází jej i netradičně moderně zpracované grafické prvky, které najdeme na dopravních prostředcích, zdobí stadiony a postavena je na nich reklama.
O kontroverzním logotypu letošní olympiády, které zpracovalo studio Wolff Olins, jsme vás již informovali a ukázali jsme varianty značek, speciálně vytvořené písmo i grafické symboly pro sporty. Organizátoři olympiády se však pustili mnohem dál než dříve konané olympiády a na grafiku použitou na londýnských hrách dbají více než kdo kdy předtím a také jí více aplikují. Objednána byla dokonce společnost FutureBrands, která se věnuje nadnárodním korporacím, aby s propagací olympiády pomohla.
FutureBrands vytvořili aplikace olympijské grafiky, která vychází z komplikované sítě použité na logotypu. Auta organizačního týmu, vozy či letouny doprovázející olympijskou pochodeň jsou tak vyzdobeny barevnými fragmenty a okrášleny nápisy s oficiální typografií. Takovéto vozy vypadají velmi moderně a díky zářivým barvám také nepřehlédnutelně. Stejnou předlohou se řídila například i hlediště. Na nákres hlediště většiny stadionů byla aplikována síť, která rozřadila sedačkám návštěvníků barvy tak, aby z dálky vytvářelo hlediště stejný dojem fragmentů, jenž znají diváci ze všech propagačních materiálů.
Druhým často používaným prvkem je stuha, která je však tentokrát opět vyvedena v geometrickém pojetí hrajícím si jen s několika odstíny barev. Toto ztvárnění není jinak originální, ale na reklamní materiály, jako například billboardy, citylighty, prospekty, katalogy, vstupenky a další se v tomto případě velmi dobře hodí a opět jsou barevnými kombinacemi nepřehlédnutelné a jednoznačně zařaditelné. Součástí tohoto nevšedního Corporate Identity jsou i maskoti stvoření z duhy, stovky reklamních předmětů, design olympijských prodejen a další méně zajímavé výstupy.
DesignVid.cz nabízí video Maskoti pro olympiádu v Londýně zrozeni z duhy
Čtěte samostatný článek Olympijské hry v Londýně mají kontroverzní logo
Čtěte všechny články na téma olympiáda
Foto a zdroj: FutureBrand a London 2012