16. září 2008 –– média –– Ondřej Krynek
Na stánky a do poštovních schránek se v těchto dnech dostává jubilejní sté vydání prvního grafického časopisu Font, který je tentokrát mimo oslav věnován zmrzlinám a jejich corporate identity. Mimo hlavní téma nabízí Font 100 i velmi zajímavé rozhovory s grafiky a fotografy i další běžnou porci dění ve světě grafiky a designu.
Jubilejní sté číslo prvního grafického časopisu Font má překvapivě jen necelých sedmdesát stran a ne sto jak by sedalo předpokládat. I tak je obsah dvouměsíčníku opět nabitý zajímavými rozhovory, recenzemi, návody, ukázkami a postřehy z oboru grafického designu, fotografie, umění, webdesignu, techniky a dalších příbuzných oborů.
Opět netradičně řešená obálka vystihuje téma časopisu, kterým se staly zmrzliny neboli značky, jenž se výrobou zmrzlin zabývají. Obálka tak má sladký růžový nádech hradu v oblacích, na kterém sedí princezna se zmrzlinou. Některé pečlivě vybrané plochy obálky jsou pokryty speciálním leskem, který obsahuje třpytky a je tak umocněn pocit sladkosti.
Obsah čísla je vtipně zahájen editorialem v podobě básně, sestavené ze slov obsahující slova s číslovkou sto. Dále už následují tradiční rozhovory, mezi kterými najdete zpovídané známé osobnosti jako fotograf Stanislav Petera, fotograf Petr Weigl nebo studentku grafického designu Dášu Mertovou, výtvarnici Kateřinu Šachovou a mnoho dalších.
V čísle samozřejmě nesmí chybět rozbor corporate identity zmrzlinářských firem, skvěle zpracovaná ukázka písma Comix Hero, přiblížení nové identity Lesů ČR, ukázky nových knih v oboru, použití software, novinky v hardware, zajímavosti v mobilní reklamě, odhalení dalších nalezených perel internetu či krátký seznam novinek na samotném závěru.
Jubilejní časopis Font si můžete objednat přes internet za cenu 120 Kč nebo jej můžete objednat v předplatném na celý rok.
Foto: Ondřej Lazar Krynek
Zdroj: Font