11. března 2013 –– média –– Tomáš Holý
Lego opět pokračuje v minimalistickém stylu. Řeč je o další sérii nevtíravých reklam, které mají za úkol pobavit a diváka lehce potrápit. Dánský výrobce legendárních stavebnic totiž ke svému 55letému výročí servíruje sadu plakátů jako malý znalostní kvíz.
Jedná se o 55 jednoduchých grafických reklam, kde opět v minimalistické formě figurují jednotlivé stavebnicové kostky, které reprezentují události ze světového dění či hudby, filmu, knih a dětských pohádek. Některé z nich jsou jednoduché, jiné skutečně takřka nerozluštitelné.
Obdobný styl reklamy mělo Lego již v loňském roce. Tehdy společnost připravila sérii plakátů, kde jednotlivé kostky byly poskládány vždy jen do jednoduchého sloupku, ale svým barevným složením charakterizovaly slavné filmové či seriálové postavičky. K poznání tak snadno byla například rodinka Simpsonových či Kačeři z Kačerova, Želvy Ninja či Asterix s Obelixem.
Jakéže to slaví Lego výročí? Přestože počátky stavebnice sahají již do první poloviny minulého století, dnes ikonická stavebnicová kostička byla patentována přesně 28. ledna 1958. Letos je tomu tedy 55 let.
Pokud bychom přidali menší bilanci, dánská stavebnice hlásí, že ročně vyrobí přibližně 19 miliard různých kostek. Doposud si po celém světě alespoň jednou v životě hrálo s Legem na 400 miliónů lidí. Dále pak se odhaduje, že ročně děti stráví po celém světě pět miliard hodin hraní si s ním. Firma navíc vlastní šest Legolandů.
Nemalou zajímavostí je i fakt, že teprve loni začala společnost vyrábět stavebnice určené jen pro dívky. Po sérii výzkumů a testů začala prodávat realističtěji vypadající postavičky, jednotlivé dílky se dočkaly rozšíření barevné palety.
Čtěte všechny články na téma Lego a reklama
Zápisníky Lego od Moleskine zakoupíte na DesignBuy.cz
Foto a zdroj: Lego