27. března 2015 –– média –– Ondřej Krynek
Studio Najbrt vytvořilo pro Botanickou zahradu hlavního města Prahy nové logo a vizuální styl. Instituce si novou vizuální identitu nadělila ke 45. výročí a dvojice grafických designérek na ní pracovalo téměř čtyři měsíce. Logo ve tvaru písmene B je složeno z 15 druhů rostlin, jejichž vektorové obrysy se dále prolínají celým vizuálním stylem.
„Organické logo jsme spolu s kurátory zahrady složili z osmnácti kusů patnácti druhů rostlin, které každý návštěvník při troše pozornosti může v zahradě najít. Jejich vektorové obrysy pak tvoří základ vizuálního stylu. Z pivoněk, orchidejí, kapradin, fialek a kosatců stavíme rastry charakteristické pro vizitky, vstupenky a další interní potřeby, ale i některé propagační materiály. Koniklec (jakýsi kůň převalského pražské botanické zahrady), konvalinka, blahovičník, čemeřice nebo třeba ptačinec žabinec přecházejí v symboly merchandisingu, ale fungují například i jako piktogramy v mapě expozic,“ uvádí Studio Najbrt.
„Na rozmanitosti zahrady stavíme i princip kampaní – novou identitu už uvádí jarní B, složené ze sezónních rostlin, i s kořeny, přímo na hlíně… Těšíme se, jak se nadcházejícími ročními obdobími bude skladba přirozeně proměňovat. Málokdy se povede, aby identita takto rozkvetla,“ říkají grafické designérky Anna Divišová a Zuzana Lednická.
Čtěte další články na téma logo a příroda
Foto a zdroj: Studio Najbrt a Botanická zahrada Praha