19. listopadu 2009 –– móda –– Zuzana Dobrovolná
Lehce provokativní a mladistvou kampaň pánského oblečení představil Nicolas Petrou v kolekci PetrouMen. Neobjevuje se poprvé zakrytí tváří i celé hlavy modelům, ale odvážné kombinace vzorů, které v závěru dávají dohromady harmonický celek spíše elegantnímu oblečení, jsou příjemně odvážné. Jeho prezentace je stejně působivá jako modely.
Letošní novou pánskou kolekcí PetrouMen chce oděvní designér z Kypru ukázat hodně z toho, co se naučil v Londýně na univerzitě. A to především umění citlivého kombinování i několika vzorů, předvádění show a intenzivní zážitek z prezentace. Svoji inspiraci bere z ilustrací japonských umělců, jako je například Sirichai, a transformuje je na pohodlně vypadající oblečení.
Na jeho oficiálních webových stránkách najdete přes padesát modelů, především horních dílů, střihu připomínající pánské společenské sako, posunuté dál o spojení až několika neuvěřitelných vzorů, materiálů nebo střiženého detailu. I když hlavní barvou je šedá, černá, bílá, hnědá a tmavě modrá, nebojí se je použít v jednom modelu proužkovaně, kostkovaně, flitrově, leskle, matně i chlupatě, jakkoliv se mu zlíbí.
Sice ve své práci vychází z klasických střihů obleků a jiného společenského oblečení, díky tisku a hlavně grafickým vektorovým vzorům je výsledek neformální, mladistvý a osobitě stylový. Jeho modely by rozhodně nechtěl nosit každý, což Petrou potvrzuje, že nedělá módu pro každého. Přiznává také, že by se nikdy nechtěl zúčastnit masového prodeje velkých luxusních značek. Jeho práce je mu vášní a koníčkem.
Petrou po studiu začínal s kolekcí dámského oblečení, malým obchodem v Řecku, a nyní se prosazuje v New Yorku s vlastním prostorem na prestižním Madison Avenue. Co se týče budoucnosti Nicolase Petrou, má on sám jasno. Chce pokračovat v zapadnutí do newyorského života se svou lehkou nekonvenčností a možná i obnovit styky s Evropou, znovu otevřít obchod nebo rozvinout spolupráci s některou řeckou oděvní společností.
Foto a zdroj: Nicolas Petrou