3. června 2024 –– móda –– Ondřej Krynek
Vietnamská výtvarnice a designérka Tia-Thuy Nguyen se rozhodla přetvořit ikonickou kabelku Lady Dior a pokrýt ji pro ni typickými kameny. Inspirovala se v přírodě konkrétně v oblacích a kabelku pokryla bílými křemenovými kameny a dozdobila fialovými, růžovými i žlutými. Výsledkem je kabelka Lady Cloud, která je více uměleckým dílem než kabelkou pro každodenní použití. I tak se prý ale používat dá.
„Lady Dior, která je stejnou měrou symbolem i legendou, se poprvé objevila na ruce lady Diany, odkud se vydala vstříc svému výjimečnému osudu. Tento ikonický výtvor, který je architektonickou poctou dokonalosti domu, se v průběhu kolekcí znovu objevuje v mnoha barvách, velikostech, technikách a stále výjimečných materiálech. Sezónu za sezónou Lady Dior přepisuje svou historii na křižovatce modernosti a dokonalosti a stává se více než kdy jindy předmětem umění a touhy, k němuž se vracejí umělci z celého světa. Neustálé přetváření značky Lady Dior se dále podepisuje na sochařském aspektu. Kabelka Lady Dior se stala předmětem inspirace pro kreativní přetváření,“ říká k prvotnímu záměru autorka.
„Jako hlavní materiál pro tuto práci jsem zvolila křemen, protože v myšlenkovém systému feng-šuej se věří, že drahé kameny pomáhají vyrovnávat lidskou tši. Rok od roku křemen vstřebává energie vesmíru a často se používá v léčebných praktikách. Je to odolný materiál, který sám o sobě obsahuje léčivou energii. Pomáhá zklidnit mysl, krystalizovat myšlenky a erodovat negativní pocity. Z estetického hlediska sdílí křemen vizuální podobnost s mraky, kterými prochází světlo a ohýbá jeho směr tak, aby odráželo okolí. Kontrast mezi pevností křemene a vzdušností mraků může být výzvou pro divákovu představivost a vést k otevřenému osobnímu rozjímání,“ dodává s tím, že kabelka bude vystavena na výstavě Lady Dior As Seen By.
Čtěte související článek na DesignMag.cz
Frank Gehry navrhl pro Louis Vuitton devět kabelek s typickými prvky z jeho architektury
Čtěte další články na téma kabelka a socha
Foto: Tang Tang
Zdroj: Tia-Thuy Nguyen