6. dubna 2010 –– móda –– Ondřej Krynek
Legendární britská značka alternativní obuvi Dr. Martens slaví 50 let a k této příležitosti očekávaně připravila limitované kolekce své klasické obuvi modelů 1460 a 1461. Martensky jsou nabízeny v několika barvách i se zlatýmo očky zabalené ve speciální krabici. Značka taktéž požádala 10 hudebníků aby nahráli vlastní verze skladeb pro zákazníky Dr. Martens.
Dr. Martens je bezpochyby již kultovní značkou obuvi, která zasáhla několik mladších generací nejen příznivců tvrdší hudby. Jejich historie sahá do roku 1960, kdy bavorský doktor Klaus Maertens léčil botami úrazy z lyží. Později byly pod zjednodušeným názvem využívány jako pracovní obuv, následně si je oblíbili motorkáři, punkeři i rockeři včetně velkých hvězd a dodnes jsou ty klasické díky své robustní konstrukci oblíbeny především u drsnějších mladíků i slečen.
K padesátiletému výročí připravila firma pro své skalní fanoušky limitované kolekce svých dvou nejtypičtějších kožených modelů v dohromady osmi variantách pro muže i ženy. Základem je samozřejmě nízký kotníkový model 1461 se třemi očky, který je v prodeji ve čtyřech hladkých variantách v barvách bílá, černá, zelená a vínová. Černá a vínová varianta má navíc povrchovou variantu s texturovanou kůží a zlatými očky. Druhým nabízeným modelem je vysoký 1460 s osmi zlatými očky a nabízen je v klasické černé a vínové.
Poměrně přijatelná je na exkluzivitu i cena 180 amerických dolarů za nízkou botu a 200 dolarů za vysokou tedy 3400 a 3800 českých korun. Každý pár je balen do černé krabice se zlatými nápisy a přiložen je podepsaný certifikát. K půlstoletí firma vymyslela i netradiční kampaň. Osloveno bylo deset umělců, kteří měli za úkol nahrát vlastní verzi kultovních klasických skladeb, jenž by prezentovaly duch lidí nosících boty značky Dr. Martens. Poslechnout se budou dát postupně na speciálních stránkách k výročí.
Foto a zdroj: Dr. Martens