5. března 2011 –– móda –– Alexandra Monhartová
Již čtvrtým rokem je oděvní značka H&M členem osvětového projektu Fashion Against AIDS neboli Módou proti AIDS. Letošní kolekce, která se bude prodávat v sekci Devided od 26. dubna, je výjimečná svým novátorským přístupem. Žádné dělení na dámskou a pánskou část kolekce, ale sportovní unisex móda, protože při nemoci HIV potažmo AIDS, nikdo pohlaví nerozlišuje.
Projekt FAA je jedna z mnoha iniciativ Designers Against AIDS. Tato společnost byla založena v roce 2004 v Belgii za účelem zvýšení povědomí o nemoci HIV a AIDS mezi širokou veřejností pomocí mezinárodních médií. Použitím popkulturních elementů jako hudba, móda, design, výtvarné umění, film a celebrity, se snaží zaujmout hlavně mladé lidi kdekoliv po světě.
Designers Against AIDS představili své projekty v mnoha uznávaných časopisech jako i-D, Vogue, Interview, Elle, International Herald Tribune, Zoo Magazine, De Morgen, Weekend-Knack, De Tijd, El Pais, El Mundo, Citizen K, Marie-Claire, Vanity Fair, Madame Figaro, Libération, New York Post, Le Monde, Cosmopolitan a televizních pořadech a kanálech jako MTV, TMF, JIM TV, Studio Brussels, Interview, Canal +, Fashion TV, Vogue TV France a dalších.
„Kampaně na propagaci kolekce FAA jsou nesmírně důležité, protože je třeba mladé lidi po celém světě nabádat, aby byli opatrní a praktikovali bezpečný sex. Hlavní poselství kampaně zní: Život je krásný, tak si ho nezkazte a buďte opatrní, chraňte sebe i svého partnera. „HIV se vyskytuje všude, nejen v Africe, nejen mezi homosexuály – HIV se týká nás všech. Máte-li už dost rozumu i věk na to, abyste se milovali, jste už taky dost staří a rozumní na to, abyste se uměli chránit,“ tvrdí Ninette Murk, zakladatelka a kreativní ředitelka projektu DAA.
Základním prvkem nové kolekce H&M je tvar a detail. Oděvy jsou speciálně navržené tak, že nabádají své kupce ke kreativnímu přetvoření. Nadměrně veliká a asymetrická trička můžete nosit na tisíc způsobů, přesně podle vaší chuti.
Výtěžek z kampaně se dělí mezi nevládní organizaci Designers Against AIDS, která koncept Fashion Against AIDS přinesla do H&M a která šíří povědomí o HIV a AIDS mezi mladými, zkoumá různé kampaně a nové metody vzdělávání ve skupinách vrstevníků, takzvaných peer groups, organizaci YouthAids, jejíž projekty na Haiti a v Rusku jsou zaměřené na prevenci šíření HIV a AIDS v chronicky postižených oblastech, nadaci MTV Staying Alive Foundation a Populační fond OSN.
Čtěte samostatný článek H&M bojuje festivalovou módní kolekcí proti AIDS
Čtěte samostatný článek H&M vyráží tričky slavných do boje proti AIDS
Foto a zdroj: H&M