5. května 2011 –– móda –– Milan Klupák
Novou a neokoukanou módou překvapil zakladatel a designér značky InAisce. Návrhář Jona, žijící v New Yorku, uvedl na světlo světa svou řadu původně pánského, vrstveného a zároveň přiléhavého oblečení s nádechem východní kultury a tradičních japonských hodnot. Prohlédněte si už nyní jeho práci, která osloví především nebojácné nadšence módy a designu.
Horský vítr Himalájí a japonská avantgarda opředli jeho díla tajemstvím a kouzlem specifičnosti. Barevná škála ve větší míře zůstává omezena pouze na základní barvy a to sice na černou, bílou a šedou. O to však více na člověka působí zajímavé střihy, které někdy až balancují na hranici vkusného s nevkusným. Jeho díla můžeme blíže upřesnit jako něco mezi dekonstrukcionismem, který si zakládá na zpochybnění konvencí a již zmiňovanou japonskou avantgardou, která většinou neodpovídá žádným módním standardům a na běžného člověka může působit jako poněkud žebrácký styl.
Oblečení by mělo být podle návrháře říkající si Jona vzdušné, ale zároveň odrážet svou vnitřní filosofii člověka. Ten, kdo si oblékne šaty od InAisce má sklony k intelektualismu a jedná se o hloubavého jedince, který se nebojí antikonformity projevu, tedy netradičních a někdy až zarážejících prvků. Zároveň je to ale navenek odvážný člověk s citlivou duší uvnitř.
Zajímavé je, že spíše než muže, oslovila jeho první kolekce na období jaro a léto 2011 řadu žen. „Jsem překvapen, že mé oblečení nosí častěji ženy než muži, ale zároveň velmi potěšen, že se díky němu zastírají rozdíly mezi pohlavími,“ tvrdí Jona a má pravdu. Jeho modely jsou skutečně ukázkovým příkladem Unisex módy, která se hlavně příchodem 20. století těší velikému rozmachu.
Úzké a přiléhavé kalhoty, vysoké boty, zvonové rukávy, podlouhlé linie a především materiál, ze kterého je oblečení zhotoveno, se zvláštním způsobem snaží podtrhnout jakýsi úpadek společenských vrstev a nástup postmodernismu. Tyto jevy jsou zejména patrné v kolekci na jaro a léto 2011, ale ani jeho kolekce na období podzim a zima 2011 se svým vnímáním světa zcela nevybočuje z řady. Dokonce by se dalo říct, že podzimní kolekce má daleko blíže k běžnému nošení a zároveň působí stejně neobvykle. Jinými slovy je prostě lepší a pro běžné oko lidí více stravitelná.
Samotný název značky InAisce znamená v překladu Marně, ale rozhodně nemůžeme říci, že by byla marnou, protože už nyní si získala celou řadu svých příznivců po celém světě. Jeho obchody můžeme navštívit například v Los Angeles, San Franciscu, Sydney, ale také Moskvě, Londýně a pochopitelně New Yorku a Tokiu.
Foto a zdroj: InAisce