12. září 2011 –– móda –– Milan Klupák
Dlouhé a klikaté molo, které se táhne napříč Grand Palais v Paříži, dramaticky laděné kulisy, mlha a kouř, orchestrální hudba, modelingové hvězdy a smetánka, i tak by se dala popsat přehlídka světově nejvyhledávanějšího módního designera Karla Lagerfelda pro Chanel.
Kouř se valí ze spálené země a modelka za modelkou kráčí v šatech, které představují hit sezóny dříve, než byly představeny veřejnosti. Kritika je někdy nemilosrdná, to ovšem neplatí pro Karla, který je v pozici neomezeného tvůrce.
Lehce gotické a zároveň elegantní oděvy představují jakousi protiváhu fetiše, ze kterého letos vycházeli ostatní, jako například Marc Jacobs, Jean Paul Gaultier nebo Alexander McQueen. Zatímco se zdá, že Thierry Mugler a další oblékají milenky, Karl tento rok obléká spořádané manželky.
Poněkud odvážné téma, kdy některé modely působí, jako kdyby byly potrhány nebo prožrány moly, ovšem i tak sklidilo očekávaný úspěch a zapříčinilo návrat grunge do vysoké módy. Bundy, kabáty, džínové legíny nebo kostýmky, to vše bylo stylizováno v temné paletě barev. Apokalyptický námět od německých umělců jménem Caspar David Friedrich a Anselm Kiefer korespondoval se zbytkem celé show, kdy na jejím konci Karl prohlásil, že velkou inspirací mu byl svět, který je někdy velmi temným místem.
Nejen Paříž, ale celý svět je prostě plný všelijakých zákoutí, které nás donutí přemýšlet o vlastní podstatě. Vizi, která určuje naše vnímání a pocity, jenž v nás evokují schopnost vytvoření vlastní identity. Chanel je tedy tentokrát branou do světa naší temné mysli a pro někoho i naprosto odlišným pohledem na svět.
Čtěte všechny články na téma Chanel a Karl Lagerfeld
Foto a zdroj: Chanel