14. května 2012 –– móda –– Tereza Přibylová
Bez sociálních sítí si asi mnoho z nás už nedokáže představit běžný den. Slouží nám jako zdroj informací, zábavy, jako komunikační nástroj. Designérka Lumen Bigott šla ještě dál. Vybrala nejpopulárnější z nich a vtiskla jejich identitu na stejně populární plátěnky Keds. V těchto geek botách tak můžete být on-line i bez vašeho notebooku.
Bigott je 22letá designérka a marketérka z Venezuely a stejně jako většina jejích vrstevníků využívá možnosti hned několika sociálních sítí. Jako studentka v Miláně pracovala v reklamní agentuře, kde se začala zajímat o masovou kulturu, především o značky. Od té doby se, ať už vytváří cokoliv, zajímá o identitu značek a uživatelské rozhraní. Pro vášnivou čtenářku blogů a milovnici módy tedy bylo přirozené vytvořit kolekci inspirovanou právě internetem.
Venezuelanka vybrala několik svých oblíbených sociálních sítí a webů a následně použila jejich výrazné a specifické grafické prvky. Grafiku pak jednoduše aplikovala na její oblíbenou značku bot, která disponuje jednoduchým tvarem. Snažila se tak o co nejvýstižnější „zhmotnění“ samotných webovek. Konkrétně se jedná o stránky Facebook, Twitter, Google Buzz, Flickr, Wikipedia, Dribbble a YouTube.
Barevně „kedsky“ korespondují s danou stránkou a Bigott si neodpustila ani drobné detaily. Na facebookových botách, jinak čistě modrých, můžeme vidět třeba ikonku neodsouhlasené žádosti o přátelství. V kolekci se nachází umírněnější barevné kombinace (Wikipedia, Youtube), stejně jako bláznivý Google nebo veselý „polka dot“ design Flickru. Nejroztomilejším párem bot se ale zajisté stal Twitter se svojí velrybou, takzvanou Fail Whale.
Hravá kolekce značky Keds byla nejprve myšlena jako pouhý umělecký koncept. Po uveřejnění své práce ale Bigott zavalily žádosti o vytvoření reálné kolekce. Ta nakonec fanoušky internetových bot prý i vyslyšela, takže brzy snad budeme moci internetový fenomén slavit i na ulicích.
Čtěte všechny články na téma boty a móda
Foto a zdroj: Lumen Bigott a Keds