9. března 2009 –– móda –– Katka Košútová

V polovině února proběhl v New Yorku týden módy, událost na kterou se módní návrháři, stylisté, kadeřníci, vizážisté a samozřejmě novináři a fotografové pečlivě připravují i půl roku předem. Fashion Week je místo, kde návrháři předvádějí své kolekce na nadcházející sezónu, tentokrát tedy podzim a zimu 2009.

Týdne módy se zúčastňují jak největší návrhářské hvězdy a značky, ale i mladí talentovaní návrháři. V únorovém Fashion Weeku, který se konal ve dnech 13. až 20. února 2009 se předvedla například značky Chanel, Carolina Herrera, DKNY, Lacoste nebo návrhář Zac Posen.

Středem zájmu se však nestaly klasické značky jako Dior nebo Chanel, ale vlastní značka kreativního ředitele Louis Vuitton Marca Jacobse, jednoduše nazvaná Marc Jacobs. V jeho kolekci objevíte neonové kabáty, ponča nebo bundičky. Marc nešetřil metalickými látkami, například na minisukně.

„Kolekce je celá o večírcích a party osmdesátých let, kdy se lidé v New Yorku uměli bavit, být kreativní. Ne jak je to teď,“ říká sám Marc Jacobs o kolekci, kterou na osm minut trvající přehlídce předvádělo 65 modelek.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=szw6JBywSRI[/youtube]

Video: Přehlídka modelů Ready to Wear na podzim a zimu 2009 od Marca Jacobse

Každá modelka měla na newyorské přehlídce úplně jiný make-up a účes, což je jeden z důvodů proč musely být v místě přehlídky již pět hodin předem. Marc také všechny zúčastněné překvapil tím, že přehlídka začala dokonce o dvě minuty dříve než měla. Velká změna pro návrháře, který kdysi nechal diváky čekat i dlouhé dvě hodiny.

Foto a zdroj: Marc Jacobs