4. června 2018 –– móda –– Ondřej Krynek
Uznávaná česká módní návrhářka Petra Ptáčková se spojila s nadnárodní reklamní společností Eyelevel, aby z jejich vysloužilých plátěných reklamních bannerů, které se nedají opakovaně použít, navrhla osobitou módní kolekci na podzim a zimu 2018. Aktuálně je navržena kolekce bund a batohů, plánuje se však rozšíření.
“Životnost tohoto materiálu bývá často omezená na jedinou sezónu, po níž je nahrazen novou kampaní. To jsme chtěli změnit, protože téměř všechny ostatní materiály používané při výrobě reklamních nosičů jsme dokázali nahradit recyklovatelnými a FSC certifikovanými, nicméně u banneru to díky specifickému použití a výrazným investicí do hardwaru nešlo. Jsem rád, že se nám podařilo najít cestu, jak dát i bannerům nový život místo toho, abychom je vyhodili,” řekl ředitel společnosti Eyelevel Petr Blabla.
“Během své práce a studií jsem navštívila spoustu různých manufaktur a viděla, jak vypadá šetrný přístup k výrobě oblečení, ale také to, kolik se jinde vyhodí materiálu, kolik vzniká odpadu a jak se často nedbá na žádnou etiku. Těší mě každý člověk, který se rozhodne udělat alespoň malý krok k udržitelnosti, a o to víc si vážím toho, že se tak rozhodne velká nadnárodní společnost, jako je EYELEVEL. Těší mě, že můžu být součástí projektu, který dává smysl,” říká módní návrhářka Petra Ptáčková.
Čtěte další články na téma ekologie a Petra Ptáčková
Foto a zdroj: Eyelevel a Petra Ptáčková