18. září 2009 –– móda –– Lenka Kotenová
Losangeleské designové studio Artecnica přestavilo svoji novou kolekci vytvořenou z recyklovaných billboardových plakátů. Součástí kolekce jsou dva produkty a jedním z nich je i originální taška Stretch bag připomínající tradiční síťovku. Vyráběná bude i ve variantě z kůže.
Studio Artecnica pochází z Los Angeles a před několika lety ho reklamní agentura TBWA, která spolupracuje například s firmou Nike nebo Apple, oslovila s nápadem recyklovat jejich velkoformátové billboardové plakáty. Rozběhl se tedy proces, který trval dva roky. Výsledek je praktický, jednoduchý a designově atraktivní.
Celá taška je vyrobena čistě jen z plakátového papíru. K dostání je široká škála barev a příležitostí, kam ji nosit je spousta, například na cvičení, na nákupy nebo třeba na pláž. V neužívaném stavu je téměř neviditelná. Je lehká jako pírko, ale výrobce uvádí, že unese i 11 kilogramů. Do budoucna zamýšlí Artecnica spuštění druhé fáze projektu, který se zaměřuje na design a systémy pro širokou veřejnost.
Stretch bag jistě osloví nejen svým designem a praktičností, ale určitě také nadchne milovníky přírody svým stoprocentním ekologickým složením, a nebo starší generace, které rády vzpomenou na ve své době velice oblíbené síťovky.
Foto a zdroj: Artecnica