2. srpna 2023 –– produkty –– Ondřej Krynek
Česká automobilka Škoda Auto byla i letos partnerem cyklistického závodu Tour de France. Její divize Škoda Design navrhla už potřinácté trofeje pro vítěze. Navrženy byly dvě varianty, jedna pro muže a druhý s výraznějším zdobením pro ženy. Trofeje jsou vyrobeného z českého čirého potažmo zeleného křišťálového skla a ručně broušené.
„Tým Škoda Design je již tradičně autorem trofejí pro celkového vítěze a vítěze bodovací soutěže Tour de France. Šedesát centimetrů vysoké a čtyři kilogramy vážící trofeje z křišťálového skla vyrábí společnost Lasvit v Novém Boru. Každý rok má trofej unikátní vzhled díky rozdílným technikám broušení. Silueta trofeje odráží podstatu závodu: na začátku je peloton široký, postupně z něj krystalizují favorité, až nakonec cílem projede jeden vítěz,“ uvádí automobilka.
Od prvního červencového dne probíhala do 23. července mužská verze závodu, která byla 24. července vystřídána ženskou verzí závodu. Navrženy proto byly ve stejném tvaru, ale s jiným typem brusu dvě trofeje, vždy ze zeleného a čirého křišťálového skla. Zelené si odnášejí vítězové etap, čiré pak tři nejrychlejší jezdci v celém závodě.
Čtěte související článek na DesignMag.cz
Peter Olah navrhl pro vítěze Tour de France 2022 trofej symbolizující dynamiku a energii
Čtěte další články na téma trofej
Foto a zdroj: Škoda Auto a Lasvit