8. února 2024 –– produkty –– Ondřej Krynek
Japonské designérské studio Nendo navrhlo po plechovce na pivo také sklenici na točené pivo, které má umožňovat tři způsoby pití piva a jeho nejlepší vychutnání. Navržena byla pro japonskou značku piva Sapporo a jejich pivo Kuro Label. Sklenice má rovnou, prohnutou a vypouklou stranu. Cílem nového designu sklenice bylo najít dokonalou pivní sklenici pro maximalizování chuti a aroma čepovaného piva.
„Pivo Kuro Label je dobře známé pro své několikanásobné výrazné chuťové profily, počínaje prvním douškem, prostředním a konče posledním douškem, které vaše chuťové buňky provedou cestou komplexních chutí a požitků v jednom nápoji. Aby se maximalizovala bohatost a aroma piva, byla navržena sklenice se třemi různými chutěmi. Zatímco přední a zadní strana sklenice má typickou rovnou stranu, levá strana se zanořuje do oblouku, zatímco pravá se rozšiřuje do baňatého tvaru a vytváří asymetrickou postavu,“ uvádí šéfdesignér Oki Sato se svým týmem.
„Začínáte-li pít na rovné straně, pivo stéká středem jazyka a je dodáváno přímo do zadní části úst, kde se dočkáte svěžího osvěžení. Otočíte-li sklenici a pijete z ponořené zakřivené strany, baňka nahoře plně zachytí aroma a umožní širokému okraji naplnit vaše ústa jemnou, bohatou vůní a buketem tekutiny. Nakonec pijete z baňaté strany, pivo se okamžitě dostane do středu jazyka, což zároveň umožňuje intuitivně kontrolovat množství vypité v jednom soustu a zajišťuje plné vychutnání bohaté chuti,“ dodává.
Čtěte související článek na DesignMag.cz
Nendo navrhlo speciální plechovku na pivo se dvěma typy otevírání pro bohatou pěnu
Čtěte další články na téma Nendo a pivo
Foto: Okazaki Tsunehiko
Zdroj: Nendo