13. dubna 2025 –– produkty –– Ondřej Krynek

Španělská automobilka Cupra, která je dceřinou značkou značky Seat, založila novou divizi Cupra Design House. Věnovat se bude veškerému designu, která má designérský jazyk automobilky, ale nepůjde přímo o design automobilů. Designérské studio začalo spolupracovat s několika značkami a na uplynulém Milano Design Week představili v centru města první výsledky jejich tvorby. Jednalo se o 3Dtištěné boty, vestu, křeslo, zavazadla, pletený oblek i vizi vozidla.

„Cupra ve spolupráci se společností Zellerfeld, průkopníkem v oblasti plně 3D tištěné obuvi, představuje prototyp tenisky, který spojuje parametrický design s plynulostí pohybu. Tento monomateriálový design je víc než bota – je to prodloužení těla. Díky aditivní výrobě posouváme parametrickou estetiku na vrchol a tvarujeme plně parametrický povrch, který působí jako živý, mění se a vyvíjí s každým krokem. Emocionalita CUPRA je zakotvena v každé linii, v každé textuře, v každém milimetru této avantgardní tenisky,“ uvádí značka k nejzajímavější spolupráci.

„Židle, která nejen drží tělo, ale také vyvolává emoce. Každý povrch je navržen tak, aby umocnil emocionální zážitek z doteku a interakce. Parametrické textury pod kůží ožívají v kontaktních oblastech a pulzují hmatovou energií, která proměňuje sezení v zážitek spojení. Dynamická základna, vytvarovaná pomocí parametrického designu, vytváří napětí mezi lehkostí a pevností, konstrukční tanec rovnováhy a plynulosti. Tento prototyp spojuje všechny pilíře designového domu CUPRA a ztělesňuje základní filozofii designu značky, která do centra všeho dění staví emocionální spojení,“ dodávají k druhému nejzajímavějšímu produktu.

Čtěte další články na téma CupraŠpanělsko

Foto a zdroj: Cupra