18. března 2010 –– produkty –– Ivica Čampová

Slovenský výrobce alkoholických nápojů Karloff přišel už i na český trh s novým netradičním přebalem pro alkoholický nápoj Tatranský čaj. Stvořen byl v dolinách Vysokých Tater a je opěvovaný mnohými pověstmi o zbojnících, které se nepřímo odrážejí ve vizuálním provedení obalu. Tato slovenská tradice se představuje nově pod celosvětovým názvem TatraTea.

Barevné variace odlišují jednotlivé druhy nápoje TatraTea. Využití barevné škály, která je provedena od světle zelené, přes broskvovou, černou, tmavě fialovou až světle sivou, v závislosti od procent alkoholu tedy 42% až 72% ve stupních po deseti. Barevnost typografie je také omezená na jednoduché bipolární působení, čímž se celé obrazové provedení odlehčuje.

Tato nová kolekce přináší vizuální prvky tradice s nádechem metalického odlesku futurismu. Výrazný grafický element tvoří velká iniciála písmena T, které je vnitřně tvořené s jednoduchých lidových piktogramů a symbolů, které vycházejí z bohaté ornamentální minulosti. O design láhve, obsahující i extrakty bylin a čajů, se postarala trnavská agentura Pergamen společně s výrobcem.

Netradiční je také tvarové provedení láhve, které svou jednoduchostí do jisté míry připomíná termosku s  lesklým kovovým uzávěrem. Absolutní neprůhlednost tento „čajový“ dojem ještě umocňuje. Kompaktnost a celková čistota vizuálního zobrazení přenáší tento produkt přes práh moderní doby do světa.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6RWCxljSJlM[/youtube]

Video: Krátký reklamní spot na nový Tatranský čaj neboli TatraTea

Tatranský čaj byl vyvinut v roce 2003 ve variantě 52%, vyplnil prázdné místo na trhu a stal se novodobým národním nápojem. V letech 2005 až 2007 následoval velký úspěch tohoto nápoje a tak bylo posledních dva a půl roku připravováno nové balení. V České republice je už možné zakoupit běžnou středně silnou variantu TatraTea v novém balení za necelých 400 českých korun.

Foto a zdroj: KarloffPergamen