9. května 2010 –– produkty –– Ondřej Krynek
Nizozemská designérská legenda Marcel Wanders byla oslovena francouzskou značkou Baccarat specializující se na výrobky a šperky z křišťálového skla, aby navrhl novou kolekci užitně-dekoračního skla na jaro a léto 2010. Vznikla tak sada United Crystal Woods hraničící až s kýčem.
Marcel Wanders je znám desítkami uznávaných produktů pro značky jako Moooi, Cappellini, Moroso, Kartell, Flos, Swarovski, Puma Poliform a další, které však často svým bohatým dekorovaní hraničí až s kýčem. Možná i to minulý rok oslovilo legendární značku Baccarat, která se od roku 1764 věnuje luxusnímu broušenému křišťálovému sklu a šperkům, aby zadala Marcelu Wandersovi zakázku na vytvoření nové kolekce v jeho stylu.
Výsledkem je kolekce United Crystal Woods, jenž má evokovat les spojitých křišťálů a obsahuje 24 produktů v sedmi kategoriích. Téměř všechny produkty jsou ozdobeny typickým symbolem Marcela Wanderse, jímž je hlava s klaunským nosem. V mezích firemních standardů jsou asi nejpříjemnější degustační sklenice a trojice karaf, které jsou zdobeny jen decentně a mají obvyklé jednoduché tvary.
Trochu divočejším dekorováním jsou zkrášleny svícny a propojené i samostatné vázy, které existují vždy v několika variantách buď množstevních či dekoračních ve spojení se zlatem, bronzem či chromem. Asi nejzajímavějšími produkty v sérii jsou tři jednoduché kovové stojany na svíčky propojené s vázami. Dostaly tvary jelenů a působí v křišťálovém lese asi nejvtipněji. Prezentace v milánské čtvrti Zona Tortona byla ódou na kýč, ale zcela jistě existuje i vkusné decentní využití.
Foto a zdroj: Marcel Wanders a Baccarat