23. října 2010 –– produkty –– Ondřej Krynek
Do prodeje jde nová limitovaná edice bot Botas Classic 66 XCLNT v kombinaci barev zelená, černá a zlatá. Jejich design včetně netradiční podrážky, který vychází z oceněného modelu Botas Classic 66 a navrhla je dvojice Jakub Korouš a Jan Kloss, odráží vzhled nové láhve XCLNT značky Gambrinus, jenž putuje do vybraných klubů a barů.
Na začátku je snaha pivovaru Gambrinus proniknout do barů a klubů, proto přichází s novou třetinkovou láhví XCLNT pro jedenáctistupňové pivo. Klasicky hnědě zabarvená skleněná láhev nemá tradiční etiketu, ale je poseta kolem do kola skleněnými výstupky a logem pivovaru. Další zajímavostí je fluorescenční etiketa hned pod uzávěrem, která svítí pod UV světlem.
Pivovar se však rozhodl podpořit svou klubovou edici sérií bot a vybral si stále populárnější Botas Classic 66, které k obrazu svému předělali do firemních barev samotní návrháři původní redesignované edice Jakub Korouš a Jan Kloss. Výsledkem je poměrně zdařile zabarvená bota s červenými nebo zelenými tkaničkami. Nejvýraznější odlišení oproti klasickým modelům najdeme na podrážce. Krom dosti nešťastně výrazného avšak pochopitelného loga je poseta výstupky. V limitovaném množství by se měly prodávat v síti Baťa za klasickou cenu 1 899 korun.
„Design bot vychází z lahve XCLNT jednak barevně, a i podrážka kopíruje embosovaný povrch lahve. S průběhem spolupráce, která byla takřka ukázková, a hlavně s výsledkem samotným, jsme více než spokojeni a jsme opravdu rádi, že k takovémuto spojení dvou tradičních českých výrobců, i když každého z naprosto jiného oboru, došlo. Aby načerpaná inspirace z do ruky příjemně padnoucích nově navržených lahví nevyšla nazmar, nýbrž přímo pomohla vytvořit nový limitovaný model z řady Botas 66,“ řekl Jan Kloss, jeden z designéru edice XCLNT.