31. prosince 2010 –– produkty –– Ondřej Krynek
Nizozemská značka šampaňského Zarb představila na sklonku roku novou kolekci designu svých láhví pro následující rok. O grafickou podobu typického tvaru láhve se postaralo reklamní a grafické studio They z Amsterdamu, které oslovilo především fotografy tvořící pod vodou. Součástí kampaně se stala i výstava láhví, které pro značku navrhli známí místní umělci.
Po úspěšném startu šampaňského Zarb v roce 2009 se firma rozhodla zaměstnat studio They, mimo jiné Mladou reklamní agenturu roku 2009, aby navrhla nové obaly pro jejich láhve, které se prodávají mimo Nizozemska také v Belgii, Francii, části Asie i USA.
Agentura oslovila známé mezinárodní umělce jako podmořský fotograf David Shale, podvodní fotografka Zena Holloway nebo kostýmová výtvarnici Vin Burnham, aby připravily snímky, kterými budou láhve polepeny a následně dozdobeny. Výsledkem je sedm láhví, které mají nádech lehkosi a jsou zdobeny éterickými mořskými pannami, vílami nebo květy. Zvláštní pozornost si zaslouží láhev s fotografií rtů či pupíku na nichž byla postavena i billboardová kampaň.
Nová kolekce byla po několika měsících práce poprvé představena v půlce prosince v amsterdamském obchodě Zerb v módní čtvrti Nine Streets. Současně s novými obaly je zde vystavena asi desítka láhví, které v limitované edici navrhli známí místní umělci, studia nebo značky jako Tjep, EDHV, La Bolleur, Champagne Valentine, Crabsalad, Miktor & Molf, Cedric Laquieze Deux d’Amsterdam, Hans Aarsman & Claudia Sola Nepco nebo Pinky & Lennart Hansje van Halem.
Moderní šampaňské s elegantním buketem s tóny jablek, broskví a hrušek, které pochází z baronských vinic v údolí Marne, bylo díky umělcům přetvořeno například ve zbraň, hasící přístroj, stativ na foťák nebo přikrášleny šaty, grafikou postav či peřím. Láhev posloužila také jako odpalovací stanice pro vesmírnou raketu nebo lustr.
Foto a zdroj: Zarb