5. července 2012 –– produkty –– Tereza Přibylová
Že je dětská obezita problém, ví dnes asi každý. Děti jí stále méně ovoce a zeleniny a nedostatek živin kompenzují nadměrnou konzumací sladkostí a pití limonád. Reklamní agentura Scholz & Friends však přišla s nápadem, který chuť k čerstvým potravinám u dětí i dospělých vzbuzuje. Pro obchod Fresh’n’Friends vytvořili zábavné ovocné figurky.
V současné době má v Německu z důvodu špatné stravy nadváhu každé páté dítě. Tamní síť bio obchodů Fresh’n’Friends proto zaznamenávala dlouhodobý pokles u nákupu ovoce. Oslovila tedy reklamku Scholz & Friends, aby jí tento neblahý trend pomohla překonat. Že je ovoce zdravé a má se jíst v hojné míře, je obecná znalost. Kreativci tedy na tento fakt nemuseli zbytečně upozorňovat a celé zadání pojali originálním způsobem.
Aby lahodilo dětskému oku tak, jak tomu je u sladkostí, vytvořili z jinak nudného ovoce zábavné figurky. Prvním krokem tedy bylo vymýšlení nejrůznějších zvířátek, kytiček a jiných dětských motivů z ovoce, které agentura následně zabalila do průhledné folie a umístila na pulty prodejen. Během prvního měsíce si na medvídcích, lodičkách, motýlcích nebo traktorech z manga oproti obyčejnému ovoci pochutnalo dvakrát tolik rodičů a jejich potomků.
Kromě toho výrobci do balení přidávali i ovocné vystřihovánky. Stejně jako na webové stránce obchodu si tak děti mohly vytvořit své vlastní motivy. Následně bylo všech 3500 soutěžních nápadů z celého Německa vyvěšeno na web a hodnoceno. Vítězem se stal pětiletý Berlíňan Dario, jehož ovocný zajíček rozšířil stávající portfolio výrobků. Kampaň zvýšila nejen zájem médií, výrobky se dostaly ještě více do povědomí zákazníků, ale také prodej figurek.
Tím největším přínosem ale možná bylo více jak sto děkovných dopisů od rodičů dětí, kteří díky Fresh’n’Friends figurkám začali mít ovoce rádi. Kreativní balení a design ocenili i odborníci: na newyorské přehlídce designu One Show Design Awards obchod získal cenu Zlatá pastelka a na festivalu kreativní reklamy v Cannes Bronzového lva.
DesignVid.cz nabízí video Reklama na Fresh’n’Friends nabízí skládání figurek
Čtěte všechny články na téma reklama a jídlo
Foto a zdroj: Scholz & Friends